واکنش حماس به سخنان ولعیهد سعودی/ عادی سازی روابط جنایتی نابخشودنی است

واکنش حماس به سخنان ولعیهد سعودی/ عادی سازی روابط جنایتی نابخشودنی است
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 07:44

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را توطئه ای صهیونیستی - آمریکایی علیه قدس و آوارگان فلسطینی، سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم و جنایتی نابخشودنی توصیف کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

ولیعهد عربستان سعودی که در آمریکا بسر می برد، ضمن اعلام علنی به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، در گفت وگو با مجله آتلانتیک اعتراف کرد که کشورش "منافع مشترک" زیادی با این رژیم دارد و با این اقدام گامی آشکار در مسیر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی برداشت.

در همین حال جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رد سخنان ولیعهد سعودی درباره رژیم صهیونیستی تأکید کرده است که این سخنان برای راضی کردن آمریکا و اسرائیل و ضد اصول ثابت عربی و اسلامی است.

حماس نیز با انتشار بیانیه ای که اگر چه نامی از ولیعهد سعودی نبرده است ولی آشکارا واکنشی به سخنان وی در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس در بیانیه ای بر تلاش برای مقابله با روند عادی سازی روابط با تل آویو تاکید کرد و خواستار همراهی جهان اسلام در این مسیر شد و گفت ملت ما کسانی که روابط خود با دشمن صهیونیستی را به حالت عادی درآورند، نخواهد بخشید و از گناه آنها گذشت نخواهد کرد.
حماس افزود: عادی سازی روابط جنایتی نابخشودنی و تلاشی مذبوحانه برای منحرف کردن افکار عمومی امت اسلامی است.
جنبش حماس اشکال مختلف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چه در سطح رسمی و چه مراجع غیررسمی و یا از طریق برخی نهادها و شخصیت ها را مقدمه ای برای نابودی مساله فلسطین و کشتار، بازداشت، یهودی سازی و شهرک سازی دانست.
در بیانیه حماس خاطرنشان شده است که عاملان عادی سازی روابط تلاش دارند با نفوذ در افکار عمومی امت اسلامی، پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان یک واقعیت را نهادینه کنند، به طوری که نتوان از آن تخطی و یا بر آن غلبه کرد.
حماس این گونه تلاش ها را خطرناک دانست و بر مخالفت با تمامی اشکال و شیوه های عادی سازی روابط تاکید و اعلام کرد که چنین شیوه هایی با اراده ملت ها و رویکرد آنها در مخالفت با برقراری هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی و یا پذیرش موجودیت آن در فلسطین تعارض دارد.
حماس همچنین گفت که شکستن دیوار دشمنی با رژیم صهیونیستی به هر شکلی از اشکال، اقدامی همسو با تلاش های موجود برای تخریب وجهه مقاومت و تلاش های این رژیم برای تحمیل موجودیت خود به شمار می رود و به دغدغه ها و نگرانی های این رژیم در باره نابودی پایان داده و زمینه ساز تداوم سرکوبگری، شکنجه و یهودی سازی می شود.
حماس افزود: از امت اسلامی می خواهیم به مخالفت خود با رژیم صهیونیستی و به رسمیت نشناختن آن ادامه داده و از عادی سازی روابط با آن به خاطر منافع توهمی به قیمت ضربه زدن به ملت فلسطین و امت اسلامی و حقوق آن خودداری کنند.
جنبش حماس اعلام کرد که همچنین از مواضع ملت های مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تمجید کرده و از آنها می خواهیم به این موضع ملی شرافتمندانه پایبند بمانند و دولت های خود را که سعی در برقراری روابط با رژیم صهیونیستی از طریق عادی سازی روابط دارند، تحت فشار قرار دهند.
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) همچنین خاطرنشان کرد که به ملت های اسلامی و عربی که همواره سدی محکم برابر پذیرش موجودیت رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و مخالف عادی سازی روابط با آن بوده و خواهند بود، اطمینان دارد.

پربیننده ترین خبرها