پروازهای آمریکایی استفاده از حریم هوایی روسیه را از سر گرفتند

پروازهای آمریکایی استفاده از حریم هوایی روسیه را از سر گرفتند
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 08:08

پروازهای آمریکا به سمت چین استفاده از حریم هوایی روسیه را پس از یک روز توقف در پی حملات موشکی واشنگتن با هم پیمانانش به سوریه، از سر گرفتند.

العالم- آمریکا 

شرکت های هواپیمایی آمریکا که روز شنبه آن دسته از خطوط هوایی را که از آسمان روسیه عبور می کرد تغییر داده بودند، دوباره از حریم هوایی این کشور استفاده کردند.
پروازهای دالاس-پکن، دالاس-هنگ کنگ و شیکاگو پکن هواپیمایی آمریکا که برای پرواز بدون سوختگیری نیاز به عبور از آسمان روسیه داشتند، روز شنبه به دلیل تغییر مسیر برای سوختگیری مجدد در لس آنجلس توقف کردند.
توقف استفاده از آسمان روسیه در روز شنبه پس از حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه در بامداد همان روز صورت گرفت اما سخنگوی هواپیمایی آمریکا علت این تغییر مسیر را نظارت منظم بر وضعیت ژئوپولیتیک جهانی و تغییر مسیر در صورت دریافت هشدار عنوان کرد.
در همین حال، نشریه «لوداستار» که به مسائل لجستیکی می پردازد، ماه گذشته گزارش داد که توافقنامه استفاده از حریم هوایی دو سویه میان آمریکا و روسیه این هفته منقضی می شود.
آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه مناطقی از سوریه را به تلافی حمله شیمیایی ادعایی به شهر دوما هدف حملات موشکی خود قرار دادند.
این اقدام پس از آن روی داد که تروریست های سوری مدعی شدند که شهر دوما شامگاه شنبه 18 فروردین ماه هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت و در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.
این در حالی است که دولت سوریه هرگونه دخالت در چنین حمله ای را رد کرده و خواستار اعزام کمیته تحقیق مستقل بین المللی برای بررسی این موضوع شده است.
حمله موشکی ائتلاف غربی به سوریه در حالی روی داد که کمیته حقیقت یاب سازمان ملل به درخواست سوریه و روسیه، ساعاتی پس از آن وارد دمشق شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها