شمخانی به سوچی می‌رود

شمخانی به سوچی می‌رود
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 13:03

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در هفته جاری به منظور شرکت و سخنرانی در نهمین نشست مقامات عالی رتبه امنیتی کشورهای مختلف از پنج قاره جهان به سوچی روسیه سفر می‌کند.

العالم - ایران / سیاسی

 علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی  کشورمان در هفته جاری به منظور شرکت و سخنرانی در نهمین نشست مقامات عالی رتبه امنیتی کشورهای مختلف از پنج قاره جهان که در شهر سوچی برگزار می‌شود، به روسیه سفر خواهد کرد.
  علیرضا ظریفیان یگانه رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اعلام این خبر اظهار داشت: شمخانی به عنوان سخنران روز اول این نشست که از پنجم تا ششم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود ضمن تبیین شرایط امنیتی و روند تحولات سیاسی و اقتصادی منطقه ، راهبردها و تجربیات کشورمان در خصوص مقابله با تهدیدات امنیتی و تروریستی رادر جمع مقامات امنیتی شرکت کننده در نشست، ارائه خواهد کرد.

وی افزود: در اولین روز این نشست  بررسی دو محور تحت عنوان  «بحران‌های بین‌المللی از برخورد تا گفت‌وگو» و «تکامل تاکتیک‌ها و راهبردهای سازمان‌های بین‌المللی تروریستی» در دستور کار قرار گرفته و در روز دوم نیز دو موضوع  شامل «امنیت اطلاعات بین‌المللی، پاسخ‌های جهانی به چالش‌های جهانی» و «تولید و گسترش مواد مخدر، تهدید صلح و ثبات بین‌المللی» از سوی شرکت کنندگان بررسی خواهد شد.
 ظریفیان خاطرنشان کرد: در طی این سفر، گفت‌وگو و رایزنی‌های دوجانبه و چند جانبه به منظور پیشبرد ابتکارات مشترک سیاسی، نظامی و امنیتی با کشورهای حاضر در نشست به ویژه هم پیمانان جمهوری اسلامی ایران در مقابله و مدیریت تهدیدات امنیتی در برنامه‌های کاری دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیش بینی شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها