نمایش استفاده از سلاح شیمیایی در دوما؛ بهانه ای برای تجاوز نظامی به سوریه

نمایش استفاده از سلاح شیمیایی در دوما؛ بهانه ای برای تجاوز نظامی به سوریه
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 11:52

الکساندر شولگین نماینده روسیه در سازمان منع تکثیر سلاح شیمیایی در کنفرانس مطبوعاتی در هلند جهت افشای دروغ بودن "نمایش شیمیایی" در دومای سوریه گفت که از ابتدا مشخص بود "افراد مسلح" طرحی برای دوما دارند.

العالمسوریه

نماینده روسیه در سازمان منع تکثیر سلاح شیمیایی افزود که ادله واقعی درباره اقدام های چالشی انجام شده توسط "کلاه سفید ها" در دوما ارائه شده است، فیلمی که از دوما با ادعای حمله شیمیایی به این شهر منتشر شده بود، توسط همین  کلاه سفیدها تصویربرداری شده است.

افراد مسلح در دوما هفتم آوریل با انتشار فیلمی مدعی شدند دولت مرکزی سوریه به این شهر حمله شیمیایی کرده است، ادعایی که بهانه برای ائتلاف آمریکا، فرانسه و انگلیس برای تجاوز به سوریه شد، هرچند این ادعای واهی هرگز ثابت نشد و متجاوزان صرفا با استناد به فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی تدارک این حمله موشکی را دیدند.

"نمایش استفاده از سلاح شیمیایی در دوما" عنوانی است که توسط مسکو برای کنفرانس مطبوعاتی با حضور شهود به اصطلاح حملات شیمیایی تعیین شده است.

شولگین گفت، شاهد بودیم ماشین تبلیغاتی غرب همان شیوه خان شیخون را درباره دوما اجرا نمود و شکی نداریم که آنچه در این شهر رخ داد چالش انگیز بوده و آمریکا، انگلستان و فرانسه منتظر نتایج تحقیق درباره به اصطلاح استفاده از سلاح شیمیایی در دوما نشدند.

غسان عبید معاون نماینده سوریه در سازمان منع تکثیر سلاح شیمیایی گفت که تروریست ها از گاز کلر برای متهم نمودن ارتش سوریه استفاده کردند و اتهامات وارده به دمشق بر اساس ادعا و دروغ پردازی کشورهای غربی است.

پدر حسن دیاب کودکی که تصویرش در حمله شیمیایی واهی در دوما منتشر شد و ادعا شده بود، مصدوم شده است ، این ادعا را رد کرد.

یک پزشک گفت که یکی از افراد وابسته به کلاه سفید ها بود که شایعه حمله شیمیایی را منتشر کرد و هیچ نوع عوارض شیمیایی در مصدومینی که به بیمارستان در روز حمله واهی انتقال یافتند، مشاهده نشد.

وی سپس گفت که 15 تا 20 مصدوم دارای عوارض تنفسی ابتدایی تا متوسط به بیمارستان آمدند اما در هر نوع معاینه هیچ نشانه ای درباره استفاده از سلاح شیمیایی مانند تنگ شدن مردمک چشم، تشنج و غیره مشخص نشد.

به رغم این دلایل، کشورهای غربی هنوز سرگرم تلاش برای ایجاد اتهامات واهی ضد دمشق برای اهداف سیاسی هستند.

206

پربیننده ترین خبرها