حمایت همه جانبه آمریکا از تروریست های سوری

حمایت همه جانبه آمریکا از تروریست های سوری
جمعه 6 مرداد 1391 - 04:18

واشنگتن علاوه بر تجهيز مخالفان سوري به سلاح و تجهيزات ارتباطي از طريق مزدوران خود در منطقه، شماري از افسران اطلاعاتي خود را نيز در طول مرز ترکيه با سوريه مستقر کرده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای از نقش سازمان جاسوسی آمریکا ،سیا، برای هدایت بحران در سوریه در جهت منافع واشنگتن و همکاری اطلاعاتی آمریکا با کشورهای همسایه سوریه به ویژه عربستان و قطر پرده برداشت.

در این همکاری ها عربستان و قطر وظیفه تامین هزینه تسلیحات مخالفان سوری را بر عهده دارند و آمریکا نیز از طریق مزدوران خود این سلاح ها را به داخل سوریه منتقل می کند.
به نوشته این روزنامه، اعضای سازمان سیا تجهیزات ارتباطی کد گذاری شده در اختیار مخالفان سوری قرار داده اند که به واشنگتن امکان می دهد تماس های آنان با یکدیگر را کنترل کند، از سوی دیگر شماری از افسران اطلاعاتی آمریکا نیز در طول مرز ترکیه با سوریه مستقر شده اند
.

آمریکا بارها اعلام کرده که تنها کمک های غیر نظامی به شورشیان سوری ارائه می دهد اما مقاله واشنگتن پست به روشنی نقش داشتن آمریکا را در ارسال سلاح به داخل سوریه و دروغ بودن ادعاهای مکرر واشنگتن را درباره مسلح نکردن مخالفان سوری را ثابت می کند.

هم اکنون سلاح های مختلف آمریکایی در اختیار گروه های تروریستی مسلح در سوریه است که به طور مستقیم از آمریکا یا از طریق متحدان آمریکا در منطقه مانند عربستان و قطر وارد سوریه شده است.

پربیننده ترین خبرها