چین: همه طرف ها باید برای حفظ برجام بکوشند

چین: همه طرف ها باید برای حفظ برجام بکوشند
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 - 15:07

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در خصوص آینده برجام تاکید کرد با توجه به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی چندین بار پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کرده است همه طرف ها باید برای حفظ این توافق بکوشند.

العالم ـ آسیا

"هوا چون اینگ" روز چهارشنبه در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی برجام را توافقی بسیار مهم و حاصل تلاش کشورهای مختلف دانسته و اظهار کرده، برجام بیانگر تلاش جامعه بین الملل برای رسیدن به یک اشتراک نظر است.
به گفته وی، الگوی برجام در اختیار جامعه بین المللی است و باید در موضوعات دیگر نیز از ثمره های آن بهره گرفت. 
به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرده، آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها سازمان بین المللی است که حق نظارت بر توافقنامه هسته ای ایران را دارد و در مورد آن نیز اظهار نظر می کند این سازمان نیز تا کنون جندین بار، فعالیت های هسته ای ایران را تایید کرده است.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چین، کشورش همچنین گزارش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته ای ایران را زیر نظر دارد.

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس دوشنبه ‌شب (10 اردیبهشت ماه 1397) در اقدامی نمایشی، مدعی شد اسنادی در اختیار این رژیم است که نشان می‌دهد ایران پیش از برجام، برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای تلاش می‌کرده و پس ‌از این توافق نیز ایران فعالیت‌ها را به‌صورت مخفیانه ادامه می‌دهد.
اظهارات نتانیاهو در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام در 17 ژانویه 2016 (27 دی 1394) تاکنون دست‌کم 10 بار پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای را تائید کرده است. 

به دنبال ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی فدریکا موگرینی،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در واکنش به نمایش تبلیغاتی نتانیاهو گفت که تل‌آویو هیچ مدرکی که نشان دهد ایران برجام را نقض کرده، ارائه نکرده است.

پربیننده ترین خبرها