بازداشت کودکان در القطیف عربستان

بازداشت کودکان در القطیف عربستان
چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 06:51

مسئولان رژيم سعودي در راستاي تشديد فشارها بر مردم و نقض آشکار حقوق بشر يک کودک 13 ساله را در شهر صفوي در استان القطيف بازداشت کرده و از ورود کتاب هاي دعا در ماه مبارک رمضان به زندانها جلوگيري مي کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، مقامات عربستان، شيخ جلال محمد آل جمال از ساکنان شهر العواميه در استان قطيف واقع در شرق كشور را از 25 فوريه سال 2012 میلادی در بازداشت خود دارند.

مسئولان سعودی به شيخ جلال اجازه ديدار با وكيلش را نداده اند و وکیل وی در جلسات بازجويي در كنارش نبوده است.

شيخ جلال شبكه خبري "العواميه علي الشبكه" را اداره مي كند که اين شبكه ساعاتي پس از بازداشت شیخ جلال در اقدامي آشكار در نقض آزادي انديشه و رسانه ها توسط مقامات سعودی بسته شد.

شبكه " العواميه علي الشبكه" با مطالب انتقادی خود عليه سياستهاي سركوبگرانه رژیم سعودی شهرت داشت و به پوشش تظاهرات در منطقه الشرقيه عربستان مي پرداخت.

بنا به گفته منابع نزديك به خانواده شيخ جلال، سه روز پيش به بستگان شيخ جلال آل جمال شامل برادران، مادر، همسر و فرزندانش اجازه ديدار با وي داده شد.

خواهر شيخ جلال در یکی از شبکه های اجتماعی در اینترنت نوشت كه به همراه مادرش تلاش بسياری كرد تا كتب "ادعيه و صلوات" را كه شيعيان در ماه مبارک مبارك رمضان قرائت مي كنند، وارد زندان كند اما مقامات سعودی در راستای نقض آزاديهای ديني با اين امر مخالفت كردند.

اين تنها دومين بار از زمان بازداشت شیخ جلال است كه به خانواده اش اجازه ديدار با وي داده مي شود.

نخستين ملاقات چند ماه پيش بود و پس از گذشت ماهها بازداشت، مقامات تنها اجازه دادند که خانواده شیخ جلال فقط يك ساعت وی را ملاقات کند.

مقامات عربستان در چارچوب بازداشت هاي خودسرانه و اعمال سياست مجازات دسته جمعي در شرق عربستان، عبدالله حسين حبيب الفريد كودك 13 ساله را در شهر صفوي در استان القطيف بازداشت كردند.

منابع نزديك به خانواده عبدالله حسين حبيب الفريد تاكيد كردند: الفريد در يكي از شب هاي ماه مبارک رمضان در محله خود در حال قدم زدن بود كه گشتي نيروهاي امنيتي وي را بازداشت كرده و به مركز پليس شهر منتقل كردند.

به گفته شاهدان، نیروهای امنیتی نقاب به صورت داشتند و این کودک را بعد از ضرب و شتم با خود بردند.

الفريد مبتلا به بيماري قندخون است كه اگر وضعيت سلامت وي مورد بي توجهي قرار گيرد، خطري واقعي زندگي اش را تهديد خواهد كرد.

مركز حقوق بشر الشرق، از صندوق کودکان سازمان ملل "يونيسف" در ژنو خواست تا براي حمايت كودكان شرق عربستان با مقامات اين كشور تماس فوري برقرار كند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها