ترامپ بار دیگر از اتحادیه اروپا و کانادا انتقاد کرد

ترامپ بار دیگر از اتحادیه اروپا و کانادا انتقاد کرد
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 08:02

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه درگیری لفظی و تجاری با متحدان واشنگتن، بار دیگر از اتحادیه اروپا و کانادا انتقاد کرد.

العالم ـ آمریکا

ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تجارت آزاد اگر متقابل نباشد باید آن را تجارت احمقانه خواند. کانادا طبق گزارشی که منتشر کرده است، تقریبا یکصد میلیون دلار از تجارت با آمریکا به دست می آورد. 
وی گفته، آنها بر لبنیات ما 270 درصد مالیات بسته اند. 
رئیس جمهوری آمریکا در توئیت دیگری نوشته، چرا من به عنوان رئیس جمهوری آمریکا باید اجازه بدهم که سایر کشورها همچنان مازاد تجاری زیادی در مقابل ما داشته باشند. آنها دهه هاست که این کار را می کنند و این در حالی است که کشاورزان، کارگران، مالیات دهندگان ما باید چنین هزینه گزاف و ناعادلانه ای بدهند؟ این در حق مردم آمریکا منصفانه نیست.
ترامپ خاطرنشان کرده، هشتصد میلیارد دلار کسری تراز تجاری. به علاوه، آمریکا تقریبا تمام هزینه ناتو را داده و از بسیاری از همان کشورهایی که در زمینه تجاری ما را متضرر کرده اند، حمایت می کند.
وی گفته، اتحادیه اروپا 151 میلیارد دلار مازاد تجاری داشته و باید هزینه بسیار بیشتری برای ارتش بدهد. 
رئیس جمهوری آمریکا مشخصا از آلمان نام برده و خاطرنشان کرده، آلمان یک درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف ناتو می کند، در حالی که ما چهار درصد از تولید ناخالص داخلی خود را که بسیار بیشتر از آنهاست، پرداخت کرده ایم. 
وی در بخش دیگری از توئیت هایش نوشته، ما از اروپا حمایت می کنیم (که البته خوب است) اما با زیان مالی بسیار زیاد. ما در زمینه تجاری به طرز غیرمنصفانه ای زیان دیده ایم. تغییر فرا خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، توئیت های ترامپ در حالی است که وی درگیر نزاعی با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا شده است. ترودو گفته که در مقابل تعرفه 25 درصدی فولاد و تعرفه 10 درصدی آلومینیوم که ترامپ وضع کرده دست به اقدامات تلافی جویانه می زند. ترامپ نیز در پی این اختلافات از امضای بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت که در کانادا برگزار شد، امتناع کرده است. 
ترامپ در حال حاضر در سنگاپور به سر می برد و قرار است فردا در رویدادی بی سابقه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دیدار کند. 

پربیننده ترین خبرها