رئیس جمهوری ارمنستان خواستار گسترش همکاریها با ایران شد

رئیس جمهوری ارمنستان خواستار گسترش همکاریها با ایران شد
يکشنبه 27 خرداد 1397 - 20:54

رئیس جمهوری ارمنستان در دیدار با سفیر ایران در ایروان بر گسترش همکاریها با تهران و استفاده از ظرفیت های موجود برای تحقق این امر تاکید کرد.

العالم ـ آسیا

سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان با آرمن سارگسیان رئیس جمهوری ارمنستان ملاقات و دو طرف در خصوص مسائل دوجانبه و همکاری‌ها در حوزه های مختلف و همکاری های جامعه ارمنی ایران و ایرانیان خارج از کشور مذاکره کردند. 
سفیر ایران با تبریک انتخاب سرکیسیان به عنوان رئیس جمهور ارمنستان، برای وی و دولت این کشور آرزوی موفقیت کرد. 
سجادی در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادو با اشاره به مناسبات سیاسی و دوستانه دو کشور و اراده مقام های ارشد کشورمان و ارمنستان برای توسعه روابط در همه زمینه ها تاکید کرد.
سفیر کشورمان در ایروان همچنین امضای توافقنامه تعرفه ترجیحی میان ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا را که به تازگی در شهر "آستانه"پایتخت قزاقستان، امضا شد، فرصت مناسبی برای ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه و فعال کردن منطقه آزاد مغری با منطقه آزاد ارس ارزیابی کرد. 
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت جامعه ارامنه ایران و ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در کشورمان و ارمنستان شد. 
به گزارش ایرنا، سارگسیان رئیس جمهوری ارمنستان نیز به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: تهران و ایروان بایستی از ظرفیت های موجود در جهت تقویت و گسترش همکاری های دوجانبه بویژه در زمینه های اقتصادی نهایت استفاده را ببرند. 
وی ظرفیت جوامع ارمنی را در اروپا و آمریکا بسیار بزرگ دانست و با اشاره به همکاری های خوب ارامنه ایران با جوامع ارمنی دیگر کشورها، خواستار همکاری دو کشور برای استفاده از این ظرفیت و جذب سرمایه های آنها در دو کشور شد . 

پربیننده ترین خبرها