خفقان رسانه ای؛ تیر خلاص دوربین رسانه ها بر جنایت پیشگان صهیونیست

خفقان رسانه ای؛ تیر خلاص دوربین رسانه ها بر جنایت پیشگان صهیونیست
دوشنبه 28 خرداد 1397 - 14:48

کابینه رژیم اسرائیل پیش‌نویس قانونی را به تصویب رسانده که بر اساس آن فعالان حقوق بشری و حتی شهروندان عادی نمی‌توانند از سرکوب‌ها و جنایات نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان تصویربرداری کنند.

العالم ـ گزارش 

کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (27 خرداد ماه) با تصویب این طرح، آن را به کنست فرستاده تا بعد از رای‌گیری و تصویب، به قانون تبدیل شود.

در این پیش نویس گفته شده که تصویربرداری از نظامیان رژیم اسراییل «حین انجام وظیفه» و با هدف «تضعیف روحیه سربازان» و «آسیب زدن به امنیت کشور» جرم تلقی می شود.همچنین بر ممانعت از ضبط و توقیف دستگاه‌های صوتی و جلوگیری از انتشار تصاویر آن‌ها در رسانه‌های خبری و یا شبکه‌های اجتماعی تأکید و گفته شده اگر ثابت شود هدف از تصویر برداری، ضربه زدن به روحیه نظامیان صهیونیست است، عامل آن به پنج سال و اگر هدف آسیب زدن به امنیت این رژیم باشد، به ۱۰ سال زندان محکوم می‌شود.

این پیش نویس را حزب دست راستی و افراطی اسرائیل بیتنا «اسرائیل خانه ما» به ریاست اویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم ارایه داده است.

روبرت ایلاتوف، از نمایندگان حزب اسرائیل بیتنا در کنست رژیم صهیونیستی که این طرح را ارایه کرده،  در ادعایی هدف از آن را بالابردن روحیه نظامیان و شهروندان اسرائیل اعلام و تأکید کرده که برخی از نهاد‌های جامعه مدنی و مراکز حقوق بشری می‌کوشند با تصویر برداری از نظامیان اسرائیل، آنان را به محاکمه شدن در دادگاه‌های بین المللی تهدید و یا از این تصاویر برای مخدوش کردن وجهه اسرائیل و تلاش برای تحریم آن استفاده کنند.

اینکه پیشنهاد دهنده چنین قانونی، خود یکی از جنگ طلب ترین و تندروترین احزاب و مقام های صهیونیست است، به خوبی گویای ماهیت و اهداف پشت پرده آن است.

خفقان رسانه ای

بی شک این اقدام رژیم صهیونیستی مغایر با جریان آزاد اطلاعات و حق آزادی انتشار اطلاعات و محدود کردن رسانه ها به بهانه مسایل امنیتی است در همین حال برخی فعالان حقوق بشری می‌گویند تصویب پیش نویس این قانون، مانع از آن می‌شود تا آنان اقدامات نظامیان اسرائیلی در نقض حقوق فلسطینی‌ها را ثبت و ضبط کنند.

درتمام دنیا حضور رسانه ها در کنار معترضان و تهیه  گزارش و تصاویر و مخابره آن امری پذیرفته شده و در چارچوب آزادی اطلاعات است.

خبرگزاری رویترز در واکنش به پیش نویس این طرح خاطرنشان کرده، گروه‌های حقوق‌بشری هدف اصلی این طرح هستند که بعد از تبدیل شدن به قانون، مجازات حبس را برای خاطیان در نظر گرفته است.

گروه‌های حقوق‌بشری در فلسطین اشغالی همواره از نحوه برخورد خشن نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در کرانه باختری عکس و فیلم تهیه می‌کنند تا خشونت ارتش رژیم صهیونیستی را بازتاب دهند.

هراس از لنز دوربین ها

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز گزارش داده که رژیم صهیونیستی در صدد پیشبرد طرحی است که به موجب آن گرفتن عکس و یا فیلم از نظامیان این رژیم حین برخورد با فلسطینیان غدغن خواهد بود.

ارائه کنندگان این طرح می گویند که ثبت اَعمال خشونت بار نظامیان این رژیم توسط دوربین‌های رسانه‌های جمعی می‌تواند «جنایت‌های جنگی» نظامیان وابسته به وزارت جنگ این رژیم را به نمایش بگذارد.

برخی از نمایندگان کنست ثبت عکس و فیلم از نظامیان رژیم صهیونیستی حین برخوردهای خشونت بار با فلسطینیان را به گروه‌های مخالف اشغالگری نسبت می‌دهند تا بدینوسیله بتوانند کنست را به تصویب طرح مزبور و تبدیل آن به قانون تشویق کنند.

تصویب پیش نویس قانون ممنوعیت تصویربرداری از نظامیان رژیم صهیونیستی بیانگر هراس این رژیم از ثبت و افشای جنایت هایش علیه غیرنظامیان فلسطینی و ماهیت ضد بشری آن است به طوری که در عصر انفجار اطلاعات این رژیم به طرز شگفت آوری در صدد سانسور اطلاعات وممنوعیت انتشار عکس ها و فیلم های گرفته شده از خشونت ها و جنایات سربازان صهیونیست در رسانه ها و شبکه های اجتماعی است و برای این اقدام پذیرفته شده درعصر ارتباطات و جامعه شبکه ای، می خواهد مجازات زندان نیز وضع کند.
آنچه که رژیم صهیونیستی را به این فکر احمقانه واداشته بی شک انتشار وسیع اقدامات ضد بشری و جنایت بار نظامیان صهیونست علیه فلسطینیان غزه درقالب راهپیمایی های بازگشت است.

نگاهی به آمار شهدا و مجروحان راهپیمایی بازگشت که براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین از آغاز برپایی این راهپیمایی ( 30 ام مارس گذشته) تاکنون 135 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید و بیش از 15 هزار نفر دیگر زخمی شده اند، بیانگر عمق اقدامات ضد بشری  و ماهیت خشونت بار رژیم صهیونیستی است. نظامیان این رژیم حتی به زنان، معلولان، امدادگران و شرکت کنندگان در راهپیمایی مسالمت آمیز نیز رحم نمی کنند.

به شهادت رساندن جوان ویلچرنشین به ضرب گلوله صهیونیست ها که در راهپیمایی بازگشت شرکت کرده بود، هدف قراردادن زن جوان پرستاری که حین انجام وظیفه و درحالی که روپوش سفید برتن داشت و دستان خود را نیز بالا برده بود تا از هر جهت به طرف صهیونیستی بفهماند که درحال کمک به مجروحان و انجام وظیفه پذیرفته شده درعرف بین المللی است، اما در کمال شقاوت و درمقابل چشم  رسانه ها به ضرب گلوله تک تیراندازهای صهیونیست به شهادت رسید، و  صدها تصاویر مشابه دیگر افکار عمومی در فلسطین، منطقه و کل دنیا را جریحه دار کرده است.

حالا رژیم صهیونیستی برای خلاص شدن از فشار افکار عمومی و جلوگیری از رو شدن دستان خون آلود خود نزد جهانیان، تنها راه  چاره را سانسور و مقابله با دوربین های رسانه ها و مردم عادی دیده است، راهی که بی شک به تعبیری برون آمدن از چاله و افتادن درچاه خواهد بود، چرا که در عصر اینترنت، رسانه و جامعه اطلاعاتی، دیگر امکان سانسور و مخفی کردن جنایات ضد بشری برای رژیم های خودکامه و سرکوبگر نیست و نتیجه ای جز رسوایی و فضاحت بیشتر نخواهد داشت.

احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها