دکتر پیروز مجتهدزاده:

قدرت غیرمتعهدها با عضویت ایران دوچندان شد

قدرت غیرمتعهدها با عضویت ایران دوچندان شد
شنبه 4 شهريور 1391 - 12:39

استاد ژئوپلتيک و جغرافياي سياسي دانشگاه تهران گفت : پيوستن ايران به جنبش غير متعهدها پس از پيروزي انقلاب اسلامي،قدرتي مضاعف به اين جنبش بخشيد.

"پیروز مجتهد زاده" در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش غیر متعهدها در تهران را بيانگر اهميت اين جنبش براي ايران و در عین حال اهميت ايران براي جنبش دانست.

وی با اشاره به این که آمریکا مخالف وجود جنبش هایی چون جنبش غیر متعهدهاست،گفت:این جنبش مي تواند ميان كشورهاي جهان سوم با آمريكا موازنه قدرت ايجاد كند. 

مجتهدزاده گفت:با توجه به تحولات جهان عرب،آمریکا تلاش مي كند كه مانع فعاليت اين جنبش شود زيرا تحولات منطقه مانعي در برابر نفوذ آمريكا در منطقه است.

این استاد ایرانی در ادامه به سياست ايران در قبال سوريه اشاره كرد و گفت :ایران سال هاست که سیاستی ثابت در قبال سوریه درپیش گرفته است.

مجتهدزاده افزود: ايران ضمن حمایت از خواسته های مردم سوریه از جمله آزادي ، دمكراسي و حق تعيين سرنوشت با حمايت مالي و تسليحاتي تركيه ، آمريكا و برخي كشورهاي عربي از گروه هاي مسلح فعال در سوريه به شدت مخالف است .

وی خاطرنشان کرد که جنبش غیر متعهدها بايد در خصوص بحران سوريه بي طرف باشد و از اصلاحات و مذاكرات گروه هاي درگير اين كشور حمايت كند تا راه حلي مسالمت آميز براي این بحران پیدا شود .

مجتهد زاده در پایان به اعمال فشارهاي مختلف عليه بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد براي منع وي از مشاركت در اجلاس غیر متعهدها اشاره كرد و گفت : بان كي مون به عنوان دبير كل سازمان ملل متحد نبايد تسلیم این فشارها شود. 

tt-24-20:47   

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها