حمله تروریست‌ها به فوعه و کفریا خنثی شد

حمله تروریست‌ها به فوعه و کفریا خنثی شد
دوشنبه 4 تير 1397 - 06:35

گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) بامداد امروز (دوشنبه) برای چندمین بار به شهرهای فوعه و کفریا در استان ادلب در شمال سوریه یورش بردند که حمله آنها دفع شد.

العالم-سوریه

منابع میدانی از داخل شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه اعلام کردند که گروه تروریستی تحریر الشام با نقض آشکار آتش بس تلاش کردند به مواضع نیروهای مردمی مدافع این دو شهر نفوذ کنند.

در این یورش که از سمت مزارع بروما انجام شد، تروریست ها ابتدا با کمین ها و تله های انفجاری برخورد کردند و خسارت های فراوانی متحمل شدند.

تغییری در این حمله در نقشه میدانی منطقه صورت نگرفت و شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

تروریست ها پس از ناکامی در دستیابی به اهدف خود عقب نشینی کردند.

در حمله تروریست ها دو عضو نیروهای مدافع مردمی شهرک های فوعه و کفریا به نام های 'قدور حاج حسن' و 'فواد محمد الحسن' شهید شدند.

کمیته های مردمی مدافع دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا محاصره شده در حومه شمالی ادلب از 15 روز قبل با گروه تروریستی تحریر الشام و گروه های وابسته به آن درگیر شدند که این درگیری ها به صورت پراکنده و گاه شدید همچنان ادامه دارد.

همچنین 6 تن از مدافعان شهرک های شیعه نشین 'فوعه و کفریا' 10 روز قبل در درگیری با عناصر تروریستی تحریرالشام شهید شدند.

تروریست ها در جریان این حمله نتوانستند تاکنون به مواضع نیروهای مدافع مردمی در شهرهای فوعه و کفریا نفوذ کنند.

با خروج شماری از مردم فوعه و کفریا هم اکنون حدود هشت هزار نفر که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، همچنان در محاصره تروریست ها در این دو شهرک قرار دارند.

شهرک ها و روستاهای بنش، طعوم، تفتناز، رام حمدان و معره مصرین اصلی ترین محل حضور تروریست هایی هستند که به صورت روزانه دو شهرک شیعه نشین و محاصره شده فوعه و کفریا را هدف خمپاره قرار می دهند.

کمک های غذایی محدود به ساکنان این دو شهرک فقط از طریق چتر انجام می شود و مردم این مناطق از ابتدایی ترین امکانات زندگی و درمانی محروم هستند.

پس از اشغال شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه از سوی تروریست های تکفیری٬ دو شهرک فوعه و کفریا که در 10 کیلومتری شمال شهر ادلب قرار دارند از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) به محاصره کامل تروریست ها درآمده و به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار دارند.

رسانه های سوریه می گویند که در آن زمان 14 هزار تروریست که در ترکیه تجمع کرده و آموزش دیده و تجهیز شده بودند با یک یورش سنگین استان ادلب را به اشغال خود در آوردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها