فرانسه: جنگ تجاری با آمریکا آغاز شده است

فرانسه: جنگ تجاری با آمریکا آغاز شده است
يکشنبه 17 تير 1397 - 17:12

وزیر دارایی فرانسه ضمن تاکید بر اتخاذ رویکرد متحد از جانب اروپا در برابر سیاست های اقتصادی آمریکا به ویژه در بخش تعرفه‌ها گفت که جنگ تجاری با آمریکا هم اکنون آغاز شده است.

العالم _ اروپا

«برونو لومیر» وزیر دارایی فرانسه هشدار داد که جنگ تجاری هم‌ اکنون با آمریکا در جریان است.

بنابر گزارش خبرگزاری «رویترز»، لومیر امروز یکشنبه در جریان کنفرانسی اقتصادی در کشورش گفت: «در صورتی که آمریکا تعرفه‌ها را افزایش دهد، اروپا  متحد و قوی است.»

وی افزود: «آمریکا در صورت هرگونه افزایش تعرفه‌ها باید منتظر پاسخ قوی و متحد از جانب اروپا باشد. اگر فردا افزایش تعرفه‌ها مانند آنچه در صنعت خودرو رخ داد، به وقوع بپیوندد در این صورت واکنش ما باید متحد و قوی باشد تا نشان دهیم که اروپا یکپارچه و  از قدرت حاکم برخوردار است.»

این مقام فرانسوی همچنین گفت: «این پرسش دیگر مطرح نیست که آیا جنگ تجاری رخ خواهد داد یا خیر. این جنگ هم‌اکنون شروع شده است.»

چنین موضع‌گیری در حالی صورت می‌گیرد که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم  به ترامپ در زمینه جنگ تجاری هشدار داده بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش تهدید کرد، در صورتی که اروپا موانع موجود بر سر راه ورود کالاهای آمریکایی به این اتحادیه را از بین نبرد آمریکا نیز برای واردات خودروهای اروپایی تعرفه ۲۰ درصدی اعمال خواهد کرد.

ترامپ همچنین در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» درباره اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا گفت:‌ «به همان میزان که چینی‌ها در حوزه تجارت با ما بد برخورد کردند، اروپایی‌ها نیز بد بوده‌اند، اما اروپایی‌ها فقط از چین کوچکتر هستند. کاری که آنها با ما کرده‌اند بسیار وحشتناک بوده است.»

اتحادیه اروپا در واکنش به این موضع‌گیری‌های ترامپ، هشدار داد در صورتی که آمریکا بخواهد برای واردات خودروهای اروپایی تعرفه گمرکی اعمال کند این اتحادیه نیز برای واردات مجموع ۳۰۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها