"میلیونرهای مبارک" انگلیس را رسوا کردند

دوشنبه 13 شهريور 1391 - 17:52

دولت انگليس بدون ارايه هيچ توضيحي با بلوکه کردن سرمايه ها و اموال 19 تن از وابستگان رژيم "حسني مبارک" ديکتاتور مخلوع مصر مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "گاردین" در گزارشی نوشت: دولت انگلیس به دلیل آنکه اجازه داد وابستگان رژیم سابق مصر دارایی های خود را در انگلیس حفظ کنند، خود را در معرض اتهام قرار داده است.

گاردین افزود، نتایج تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان داد که وزرای دولت انگلیس بیش از آنکه به تحقق عدالت توجه کنند، به دنبال حفظ روابط لندن با سرمایه اعراب هستند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که دارایی های هنگفتی مربوط به خانواده مبارک و معاونانش در انگلیس وجود دارد که بلوکه نشده که از جمله آنها منازل مجللی در مناطق چلسی و شرکتهایی در مرکز لندن است.

این روزنامه انگلیسی تأکید کرد، افشای این گزارش دولت انگلیس را که قبلا مدعی حمایت از انقلابهای عربی بود، در شرایط سختی قرار می دهد.

گاردین به نقل از پروفسور "مارک بت" که او را پیشتاز در بازستاندن دارایی‌های خارج از مرزها نامید، تأکید کرد: فاش شدن موضوع دارایی های خارج شده از مصر در دولت "کامرون" مسأله غافلگیر کننده ای نیست.

مارک بت با بیان اینکه دولت انگلیس تمایلی به شناسایی دارایی های به سرقت رفته که به این کشور قاچاق شده اند ندارد، تأکید کرد: در لندن بانکهای عربی و شعبه های آنها مستقر هستند، و بدون شک نزدیکان خانواده مبارک و رژیم او از سپرده گذاری در انگلیس احساس راحتی می کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها