دولت سومالی: ۸۷ عضو «الشباب» کشته شدند

دولت سومالی: ۸۷ عضو «الشباب» کشته شدند
چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 10:52

دولت فدرال سومالی حمله گروه تروریستی «الشباب» به یک پایگاه نظامی در منطقه «بارسنجونی» وابسته به ایالت «جوبالند» را محکوم کرد.

العالم - آفریقا

 «آدم اسحاق» جانشین وزیر اطلاع‌رسانی سومالی حمله عناصر الشباب به پایگاه ارتش و نیروهای ایالت جوبالند در جنوب این کشور را تایید کرد.

این مقام سومالیایی گفت که آنها ابتدا با استفاده از دو خودروی بمب‌گذاری شده به این پایگاه حمله کردند و سپس سعی داشتند به زور این پایگاه را تصرف کنند که نیروهای ارتش با آن مقابله کردند.

اسحاق افزود که نیروهای ارتش که در حالت آماده‌باش بودند حدود ۸۷ نفر از اعضای این گروه را به قتل رساندند.

طبق گزارش خبرگزاری سومالی، جانشین وزیر اطلاع‌رسانی سومالی از ارتش و نیروهای ایالت جوبالند به دلیل تلاش‌های شجاعانه برای شکست عناصر الشباب قدردانی کرد.

این مسئول دولت سومالی بدون اشاره به تعداد نظامیان کشته شده در این حمله تنها به خانواده‌های قربانیان که در راه دفاع از وطن و شهروندان جان خود را از دست داده‌اند، تسلیت گفت و متعهد شد که دولت درمان نظامیان زخمی را تسهیل کرده و در صورت نیاز آنها را به خارج از کشور منتقل نماید.

«عبدالعزیز أبومصعب» سخنگوی عملیات نظامی «الشباب» روز دوشنبه از حمله و یورش عناصر این گروه به یک پایگاه نظامی در جنوب سومالی خبر داده بود.

أبومصعب گفت که عناصر الشباب ابتدا با یک خودروی بمب‌گذاری شده به این پایگاه حمله کرده سپس به آن یورش بردند و پس از قتل ۲۷ نظامی این پایگاه را به تصرف خود درآوردند و تعدادی از نظامیان نیز از طریق جنگل فرار کردند.

آگوست ۲۰۱۱ عناصر الشباب از موگادیشو پایتخت سومالی بیرون رانده شدند اما این گروه همچنان در بخش وسیعی از مناطق روستایی استقرار دارد و حملاتی را علیه پایگاه‌های نظامی سومالی و خارجی انجام می‌دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها