پايان ديكتاتوري؛ خواست اصلي مردم اردن

پايان ديكتاتوري؛ خواست اصلي مردم اردن
چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 06:57

العالم - عضو ارشد گروه اخوان المسلمين اردن ، اجراي اصلاحات واقعي و پايان چند دهه ديكتاتوري مطلق در اين كشور را مهمترين خواست مردم دانست.

" سالم فلاحات"  ناظر كل پيشين اخوان المسلمين اردن  در گفت و گو با شبكه خبري العالم همچنين از پادشاه اردن توقف بازداشت هاي سياسي و غير قانوني را خواستار شد و گفت : ناديده گرفتن مطالبات مردمي ، بهاي سنگيني را براي نظام اين كشور در برخواهد داشت.
وي با تاكيد بر ادامه تحركات مردمي افزود : شهركوچك "الطفيله" صحنه قيام متمدانانه ، واقعي ، مسالمت آميز مردم است و ما اين شهر را پايتخت اصلاحات در اردن مي دانيم.
به گفته اين عضو ارشد اخوان المسلمين ساكنان شهر الطفيله كه اعتراض هاي خود را اوايل سال گذشته آغاز كردند ، تا اين لحظه همچنان بر خواسته خود در اجراي اصلاحات اصرار دارند.
فلاحات هشدار داد هر نظام عربي كه مطالبات مردمي را ناديده بگيرد بهاي سنگيني خواهد پرداخت.
اين عضو ارشد گره اخوان المسلمين از نظام هاي حاكم بر كشورهاي عربي خواست از تجارب ديگر كشورها درس گيرند و به مطالبات مردمي پاسخ دهند.
وي افزود: ملت اردن خواستار آن است كه همانند ديگر مردم جهان از زندگي آزاد و دموكراسي بهره مند شود و خود براي كشورش تصميم بگيرند.
ناظر پيشين گروه اخوان المسلمين اردن تصريح كرد، حكومت در آغاز براي اصلاحات اقدام  كرد و كميته هايي براي رايزني  و گفت و گو در خصوص تعديل قانون انتخابات ، احزاب و اصلاح قانون اساسي تشكيل داد؛ اما پس از مدتي از تعهدات خود در اين زمينه سرباز زد .
به گفته سالم فلاحات دولت هايي كه يكي پس از ديگري در اردن روي كار آمدند ،قانون انتخاباتي"راي واحد" را تصويب كردند؛ اما ملت طي بيست سال گذشته درصدد حذف آن برآمد و دولت كنوني نيز بار ديگر همين قانون را مطرح كرده است و با وجود آنكه مدت زيادي از روي كارآمدن آن نمي گذرد مي كوشد ، آزاديهاي عمومي را محدود كند.
فلاحات بااشاره به تصويب قانون عمومي مطبوعات از سوي دولت كنوني اردن گفت: هدف از تصويب اين قانون محدود كردن آزادي مطبوعات و جلوگيري از حمايت پايگاه هاي خبري از تحركات مردمي است و درحالي مطرح مي شود كه قوانين قبلي براي مجازات  متخلفان عرصه مطبوعات كفايت مي كند .
اين عضو ارشد اخوان المسلمين با اشاره به اينكه كارمندان عالي رتبه دولت بيش از 30 هزار دلار در ماه حقوق دريافت مي كنند ، افزود : قيمتها براي بار دوم و به طور غير منطقي افزايش يافته و كارمندان ارشد دولت در حالي  حقوق هاي كلان دريافت مي كنند كه شهروندان عادي با فقر شديد روبرو هستند.
به گفته سالم فلاحات اعتراض هاي مردمي در شهر الطفيله و ديگر مناطق ادامه دارد و تعرض نيروهاي امنيتي به مردم معترض و بازداشت شهروندان ربطي به افزايش سطح مطالبات مردمي و ادعاهاي دولت در اين خصوص ندارد .
MKH-11-18:45

پربیننده ترین خبرها