در آستانه عید سعید قربان؛

عرضه بهداشتی دام در ۲۷ جایگاه/ هشدار نسبت به خطر بیماری های مشترک

عرضه بهداشتی دام در ۲۷ جایگاه/ هشدار نسبت به خطر بیماری های مشترک
جمعه 26 مرداد 1397 - 08:19

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار با اشاره به خطر تب کریمه کنگو و آلودگی های محیط زیستی بر ضرورت تهیه دام های بهداشتی و ذبح دام با نظارت دامپزشکان تاکید کرد.

العالم- گوناگون 

عبدالحسین رحیمی با اشاره به اینکه عید سعید قربان بزرگترین عید  مسلمانان است، گفت: شاهد این موضوع هستیم که شهروندان تهرانی هر سال بیش از سال قبل برای قربانی در روزهای عرفه و عید سعید قربان به جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار مراجعه می‌کنند و این به دلیل آگاهی شان نسبت به بیماری های دامی و تاکید ما بر حوزه بهداشت و حضور پررنگ دام پزشکان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین با تاکید بر تلاش سازمان برای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیستی، اظهار داشت: خطر بیماری تب کریمه کنگو و بسیاری از بیماری های مشترک دام و انسان در کنار انواع آلودگی‌های محیط زیستی، موجب شد تا سازمان مدیریت میادین در سال جاری ۲۷ جایگاه را به عرضه بهداشتی دام اختصاص دهد که نسبت به سال قبل ۳ جایگاه افزوده شد.

وی در ادامه افزود: در ۲۴ جایگاه موقت و ۳ جایگاه ثابت عرضه بهداشتی دام، علاوه بر ذبح رایگان دام، نظارت دامپزشکان حاضر ضامن حفظ سلامتی شهروندان است. شهروندان با اطمینان خاطر می‌توانند به خرید و ذبح دام خود بپردازند.

رحیمی با اشاره به تجربیات موفق سازمان مدیریت میادین در سال‌های گذشته گفت: اعتماد شهروندان، مسئولیت ما را بیشتر می‌کند. بنابراین تلاش شد تا پس از بررسی نقاط ضعف و قوت تجربه سال های گذشته، برنامه ریزی دقیق‌تری برای انجام مراسم روز عرفه و عید سعید قربان صورت پذیرد.

وی به هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک‌ها برای استقرار دستگاه‌های خودپرداز و کارتخوان اشاره کرد و افزود: امضاء تفاهم نامه‌ بین تامین کنندگان دام برای تامین دام مورد نیاز شهروندان در روزهای عرفه و عید سعید قربان و عقد قرارداد با ذابحین با تجربه و تدارک برنامه‌های فرهنگی مناسب این ایام تنها بخشی از این اقداماتی است که در جهت رفاه حال شهروندان تدارک دیده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین با تاکید بر نظارت‌های بهداشتی قبل و بعد ذبح دام در جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام گفت: به منظور هماهنگی بین دامپزشکان و ذابحین، جلسه توجیهی در هفته آینده برگزار می‌شود. 

رحیمی همچنین از توزیع بروشورهای آموزشی و بهداشتی و کتابچه‌های آموزشی و نقاشی در خصوص عید سعید قربان و دام برای آگاهی شهروندان و آموزش کودکان خبر داد و افزود: با توجه به عید دهه ولایت با معاونت اجتماعی، فرهنگی شهرداری تهران رایزنی‌های لازم صورت گرفته تا اقدامات فرهنگی سازمان مدیریت میادین و معاونت اجتماعی شهرداری‌های مناطق، هماهنگی و هم افزایی صورت پذیرد.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری شهرداری‌های مناطق با سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در عرضه بهداشتی دام گفت:علاوه بر استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه های مکتوب و تصویری برای اطلاع رسانی به شهروندان، تبلیغات محیطی مناسب هم انجام شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین با تاکید بر لزوم استمرار طرح عرضه بهداشتی دام و توجه به تجارب هر ساله اجرای این طرح اظهار داشت: مستندسازی اقدامات و ارزشیابی عملکرد تمامی دست اندارکاران اجرای طرح عرضه بهداشتی دام، علاوه بر اینکه یکی از اصول علم مدیریت است، کمک می کند تا این طرح هر سال بهتر از گذشته اجرا شود.

رحیمی در خاتمه تاکید کرد: برای دسترسی آسان شهروندان و حفظ مسائل محیط زیستی، تلاش شده است تا ۲۷ جایگاه عرضه بهداشتی دام با پراکندگی مناسبی مکان یابی شود.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها