وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات ترامپ:

آمریکا نمی‌تواند دوست را از دشمن تشخیص دهد

آمریکا نمی‌تواند دوست را از دشمن تشخیص دهد
جمعه 26 مرداد 1397 - 12:15

وزیر خارجه ترکیه با تشبیه دولت و رئیس‌جمور آمریکا به فیلم‌‌های وسترن، تاکید کرد که واشنگتن اکنون نمی‌تواند ببیند که دوست واقعی‌اش کیست.

العالم - ترکیه

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه شامگاه پنجشنبه با تکرار انتقادات از سیاست‌های آمریکا در قبال این کشور، گفت که واشنگتن دیگر نمی‌تواند دوست را از دشمن تشخیص بدهد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته گفته بود ترکیه نشان داده که دوست خوبی برای واشنگتن نیست.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری در اختتامیه گردهمایی سفیران ترکیه در آنکارا، گفت: «آمریکا نمی‌داند و نمی‌تواند ببیند که دوست واقعی‌اش چه کسی است. (البته) ما هم از داشتن مشکلاتی با آمریکا هرگز خوشحال نخواهیم بود».

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وی ضمن بیان اینکه با رویکرد فعلی آمریکا امکان بهبود روابط وجود ندارد، توضیح داد: «ما می‌توانیم به سادگی مشکلات با ایالات متحده را حل کنیم اما نه با این طرز تفکر فعلی آنها».

وزیر خارجه ترکیه با تشبیه دولت و رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به گاوچران‌های زمان غرب وحشی، افزود: «ما که فیلم کابوی بازی نمی‌کنیم. ما دو کشور بزرگ هستیم که باید روابط خوبی داشته باشند، البته باید یاد بگیریم که به یکدیگر احترام بگذاریم».

پربیننده ترین خبرها