تازه ترین اخبار از تحولات میدانی یمن؛

تداوم حملات هوایی عربستان علیه شهروندان یمنی/ دست برتر یمنی ها علیه مزدوران

تداوم حملات هوایی عربستان علیه شهروندان یمنی/ دست برتر یمنی ها علیه مزدوران
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 13:18

آخرین تحولات میدانی یمن نشان می دهد که ارتش و کمیته های مردمی در مبارزه با مزدوران و متجاوزان دست برتر را دارند.

العالم - یمن 

درگیری مزدوران با یکدیگر در عدن

مزدوران وابسته به امارات و عربستان سعودی در شهر عدن در جنوب یمن با همدیگر همچنان درگیر هستند.

خبرها حاکیست که مزدوران امارات دیروز شنبه به یک پایگاه آموزشی نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس جمهوی مستعفی یمن در شهر عدن حمله کردند و نیروهای عبدربه دسته جمعی پا به فرار گذاشتند.

دست برتر ارتش و کمیته های مردمی یمن

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنان در درگیری های زمینی دست برتر را دارند و گذشته از خنثی کردن عملیات پیشروی مزدوران سعودی و زمین گیر کردن آنها، حملاتی هجومی را نیز اجراء می کنند.  

آخرین اخبار واصله از یمن حاکیست که36  مزدور سعودی در 24 ساعت گذشته به ضرب گلولۀ تک تیراندازان یمنی در مناطق "نِهم، مأرب، تعز ، الجوف و آن سوی مرزهای یمن" به هلاکت رسیدند و زخمی شدند.

تعداد زیادی از مزدوران عربستان نیز در شهر قانیه استان البیضاء یمن کشته و زخمی شدند و به بیمارستان عمومی شهر مأرب – مرکز استان مأرب - انتقال یافتند.

حدود 20 مزدور سعودی هم با انفجار یک بمب در مسیر خودروی آنها در شهر الدریهمی استان حدیده یمن کشته و زخمی شدند.

 یکی از سرکردگان مزدوران عربستان به نام "عبدالله بن ناصر بن صالح الهیال" هم به ضرب گلولۀ نیروهای یمنی در شهر صرواح استان مأرب به هلاکت رسید.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با توپخانه مخفیگاه های مزدوران سعودی را در شهر قانیه زیر آتش گرفتند و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند و زخمی کردند.  

یک خودروی حامل تیربار 23 میلیمتری نیز با موشک نیروهای یمنی در شهر قانیه منهدم شد و نیروهای یمنی در این شهر مانع پیشروی مزدورانی شدند که از پشتیبانی هوایی عربستان برخوردار بودند ولی مزدوران نتوانستند پس از 12 ساعت تلاش، به سوی هیچ یک از مواضع نیروهای یمنی پیشروی کنند.

کمیته ملی امور اسرای یمن هم اعلام کرد که 14 اسیر را در مبادلۀ اسراء با گروه های مسلح وابسته به عربستان در استان های مأرب و الجوف آزاد کرد.

تداوم حملات هوایی عربستان

جنگنده های سعودی در آخرین حملات خود 8 بار منطقه الجاح را در شهر بیت الفقیه استان حدیده بمباران کردند.

پایان

پربیننده ترین خبرها