اوضاع سوریه و عراق؛ موضوع مذاکرات «جان بولتون» با دبیر شورای امنیت روسیه

اوضاع سوریه و عراق؛ موضوع مذاکرات «جان بولتون» با دبیر شورای امنیت روسیه
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 12:48

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد در جریان دیدار این هفته خود با دبیر شورای امنیت روسیه در ژنو، با وی درباره اوضاع عراق و سوریه و همچنین برخی مسائل در روابط دوجانبه گفت‌وگو کند.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری «تاس»، "جان بولتون" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی در دیدار با "نیکولای پاتروشیف" دبیر شورای امنیت روسیه در ژنو، مسائل مربوط به سوریه و عراق را مورد بررسی قرار خواهد داد.

بولتون شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای.بی.سی» آمریکا گفت: «ما نگران اوضاع انسانی در منطقه، بخصوص در سوریه و عراق هستیم و این مسئله را با همتایان خود در اسرائیل و همچنین با مقامات روسی در ژنو مورد بررسی قرار خواهیم داد.»

 وی تاکید کرد که آمریکا به مبارزه با تروریسم در منطقه تا نابودی کامل داعش ادامه خواهد داد و قصد دارند به این هدف برسد که نیروهای ایران از خاک کشورهای دیگر منطقه خارج شود.

جان بولتون همچنین یادآور شد، وی امیدوار است در جریان مذاکرات خود با دبیر شورای امنیت روسیه بتواند مشکلات موجود در روابط دوجانبه و ادامه تماس‌ها بین واشنگتن و مسکو را مورد بررسی قرار دهد.

به گفته مشاور دونالد ترامپ، انجاماین رایزنی‌ها از جمله توافقات صورت گرفته بین روسای جمهوری آمریکا و روسیه در نشست هلسینکی است. به گفته وی، آنها تصمیم گرفته اند تا مشاورین امنیت ملی دو کشور با یکدیگر دیدار و مذاکره کرد و بدین ترتیب نظریه ایجاد گروه کاری بوجود آمد.

بولتون یادآور شد، در این زمینه با وزیر دفاع و وزیر امور خارجه رایزنی‌های داشته و با آنها در این باره به توافق رسیده که لازم است تا در این دیدار طیف وسیعی از مسائل بین واشنگتن و مسکو بررسی شده و تلاش شود تا یک برنامه سیستماتیک تهیه و خط مشی آینده مشخص گردد.

پیش از این شورای امنیت روسیه تایید کرد که در حال فراهم سازی دستور کار  دیدار نیکولای پاتروشیف و جان بولتون است که در اواخر ماه آگوست در ژنو برگزار می‌شود.

پربیننده ترین خبرها