يمن، گرفتار فساد مراكز قدرت

 يمن، گرفتار فساد مراكز قدرت
سه شنبه 4 مهر 1391 - 19:18

سخنگوي تشكل احزاب "ديدار مشترك" يمن تاكيد كرد كه سناريوي فساد مراكز قدرت در كشور بار ديگر در حال شكل گيري است.

"نايف القانص" روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: رهايي از وضعيت موجود نيازمند دولتي قوي و كارآمد است كه بايد براي فراهم كردن زندگي عزتمندانه براي شهروندان تلاش كند.
سخنگوي تشكل احزاب ديدار مشترك يمن تاكيد كرد: وجود فقر، گرسنگي و بيكاري در يمن هيچ گاه ناشي از نبود امكانات نيست، بلكه نشات گرفته از نبود مديريت صحيح و قدرت گرفتن مفسدان است.
القانص اظهار داشت: وضعيت گرسنگي، فقر و بيكاري در يمن به دليل نبود مديريت صحيح هر روز در حال وخامت و بدتر شدن است.
وي افزود: اين معضلات، يكي از اساسي و اصلي ترين رنج هايي است كه مردم سال ها با آن دست و پنجه نرم كرده و سرانجام به خيابان ها ريختند و با انقلاب ضد رژيم حاكم، برطرف شدن اين مشكل را خواستار شدند.
القانص گفت: در گذشته ، يمن به سمتي سوق داده مي شد كه فاقد هرگونه رويكرد واقعي در جهت خودكفايي و استفاده از منابع نفتي، شيلات و كشاورزي بوده است و اين مساله در حال حاضر نيز مشاهده مي شود.
سخنگوي تشكل احزاب ديدار مشترك خاطر نشان كرد: وام هايي درگذشته به يمن پيشنهاد شد اما دولت وقت، از آن ها استفاده نكرد و حتي هيچ برنامه ريزي براي بهره برداري از چنين موقعيتي صورت نداد.
القانص گفت: يمني ها از فرايند تكيه به ديگران به هيچ وجه راضي نيستند.
وي تاكيد كرد: يمن با ثروت هاي طبيعي كه در اختيار دارد قادر است روي پاي خود بايستد و با كشورهاي پيشرفته و خودكفا رقابت كند زيرا، يكي از مجموعه كشورهاي ثروتمند جزيره عربي است كه سرشار از ثروت هاي طبيعي است.
القانص گفت: تنها مشكل يمن نداشتن مديريت كارآمد براي استفاده از ثروت هاي طبيعي آن است. در واقع دولت همواره به بيگانگان تكيه داشته و از اتكا به خود امتناع ورزيده است.
25-16:00
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها