شهادت جوان فلسطینی بر اثر شدت جراحت در تظاهرات بازگشت

شهادت جوان فلسطینی بر اثر شدت جراحت در تظاهرات بازگشت
جمعه 16 شهريور 1397 - 14:37

سپیده دم امروز جمعه یک جوان فلسطینی که چند هفته پیش در جریان تظاهرات بازگشت در شمال غزه، به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی مجروح شده بود به شهادت رسید.

العالم - فلسطین اشغالی 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این جوان به نام امجد فایز حمدونه (19 ساله) از ساکنان اردوگاه جبالیا بود.

وی در تظاهرات بازگشت در تاریخ 14/7/2018 در شمال غزه مجروح شد؛ از آن زمان حال وی وخیم اعلام شده بود؛ او برای درمان به قدس اشغال شده منتقل شد و قبل از بازگشت به غزه بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید.

با شهادت این جوان آمار شهدای غزه از زمان آغاز تظاهرات بازگشت در 30 مارس گذشته به 181 نفر رسید که اغلب آنها در حین سرکوب تظاهرات به شهادت رسیده اند.

به گفته منابع حقوقی، رژیم صهیونیستی جنازه 9 تن از شهدا را که نزدیک دیوار حائل در شرق غزه به شهادت رسیده اند را توقیف کرده اند.

سلسله تظاهرات بزرگ بازگشت در غزه روز 30 مارس گذشته با مشارکت گسترده مردم در 5 اردوگاه بازگشت در شرق غزه آغاز شده است و هنوز به طور روزانه و روزهای جمعه با گستردگی  بیشتر ادامه دارد.

شعار این تظاهرات، احقاق حق بازگشت برای ملت فلسطین به سرزمین خود بر اساس قطعنامه های بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل مربوط به بازگشت آوارگان فلسطینی از جمله قطعنامه 194 است که بر بازگشت و جبران خسارت و رفع محاصره غزه تصریح دارد.

پربیننده ترین خبرها