امیر حاتمی: آمریکا نظام بین الملل را به هرج و مرج کشانده است

امیر حاتمی: آمریکا نظام بین الملل را به هرج و مرج کشانده است
شنبه 17 شهريور 1397 - 10:37

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد آمریکا نظام بین الملل را به هرج و مرج کشانده است و برای دستیابی به اهداف خود از هر ابزاری از جمله گروه های تروریستی بهره می جوید و به منافع سایر بازیگران و کشورها هم توجهی ندارد.

العالم - آسیا

امیر سرتیپ 'امیر حاتمی' روز شنبه در دیدار ارتشبد 'ژانگ یو شیا' معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین در پکن از نقض مقررات بین المللی، راه اندازی جنگ تجاری، بی توجهی به معادلات از جمله خروج از برجام و معاهده پاریس به عنوان اقداماتی یاد کرد که آمریکا بر خلاف نظم و امنیت عمومی پیگیری می کند.

ریاست کمیسیون مرکزی نظامی چین به عهده رییس جمهوری به عنوان فرمانده کل قوا است و معاون کمیسیون نظامی هم معاون فرمانده کل قوا محسوب می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این دیدار که با حضور اعضای هیات همراه و همچنین تعدادی از مقامات عالی دفاعی چین برگزار شد به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مضمون اظهارات معظم له، یگانه بودن جایگاه چین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به وضعیت پیچیده جهان تاکید کرد منطقه غرب آسیا به یکی از کانون های اصلی بحران در جهان تبدیل شده است تروریست، افراط گرایی و تجزیه طلبی با حمایت فرامنطقه ای موجب تشدید این بحران می شود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد وضعیت به گونه ای بود که گروه های تروریستی موفق شده بودند حدود 90 درصد خاک سوریه را به اشغال در آورند ولی ملت، دولت و نیروهای مسلح سوریه و دوستان آنها شامل ایران، روسیه و حزب الله در صحنه وارد شدند.

امیر حاتمی ادامه داد: کمک چین هم در صحنه بین المللی در حمایت از دولت سوریه بسیار موثر بود و نتیجه آن این است که امروز تروریست ها به مرحله شکست نهایی در سوریه نزدیک شده اند.
در ادامه این دیدار، همکاری های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین برای ایجاد صلح، ثبات و امنیت مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تلاش نیروهای مسلح دو کشور برای اجرایی کردن بیانیه جامع شراکت راهبردی دو کشور در بخش دفاعی تاکید شد.

دو طرف همچنین در این دیدار پس از مرور محورهای همکاری نظامی و دفاعی، بر توسعه آن از طریق ادامه رایزنی ها تاکید کردند.

امیر حاتمی که به دعوت همتای چینی خود و به منظور توسعه همکاری های اقتصادی در راس یک هیات بلندپایه دفاعی به چین سفر کرده است پنجشنبه شب به وقت محلی وارد پکن شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز گذشته نیز با وزیر دفاع جمهوری خلق چین دیدار و گفت و گو کرد.

بازدید از چندین مراکز صنعتی و نظامی از دیگر برنامه های سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به چین بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها