پارلمان اروپا به طرح مجازات مجارستان رای مثبت داد

پارلمان اروپا به طرح مجازات مجارستان رای مثبت داد
چهارشنبه 21 شهريور 1397 - 21:49

پارلمان اروپا روز چهارشنبه به طرح مجازات مجارستان به دلیل آنچه نقض ارزش های بنیادین این اتحادیه خوانده شده است، رای مثبت داد.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ، رای مثبت پارلمان اروپا، زمینه اعمال تحریم های سیاسی علیه دولت پوپولیست «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان را به دلیل تهدید هدفمند ارزش های اتحادیه اروپا فراهم می کند.
این رای به منزله ضربه ای سیاسی به اوربان تلقی می شود، مقامی که روز سه شنبه در پارلمان اروپا اعلام کرد گزارشی که منتهی به رای گیری در این پارلمان شد، توهین به مردم مجارستان است. 
رای پارلمان اروپا با 448 رای مثبت در برابر 197 رای منفی و 48 رای ممتنع به تصویب رسید. این اولین بار است که پارلمان اروپا به موجب ماده 7 پیمان این اتحادیه، از جانب خود ابتکار عمل نشان داده است. 
رای گیری در پارلمان اروپا براساس گزارشی در مورد استقلال قضایی مجارستان، فساد مالی، آزادی های بیان، مذاهب، علمی و حقوق اقلیت ها و آوارگان در جریان هشت سال زمامداری اوربان در این کشور گرفته شد. 
رای اتحادیه اروپا، گامی نخست به موجب ماده 7 پیمان این اتحادیه تلقی می شود، که در نهایت ممکن است مجارستان را از حق رای در اتحادیه اروپا محروم کند. 
به گزارش ایرنا، در همین حال، نخست وزیر مجارستان روز سه شنبه در پارلمان اروپا وعده داد که کشورش برابر هر گونه تلاش در جهت باج خواهی از این کشور به منظور نرمش در موضع ضد مهاجرتی خود، مقاومت می کند. وی موضع ضد مهاجرتی مجارستان را انگیزه ای برای رای گیری در پارلمان اروپا برشمرد.
اوربان یادآور شد که مجارستان از مرزهایش محافظت می کند، جلوی مهاجرت غیر قانونی را می گیرد و از حقوق خود دفاع می کند.
طرح پذیرش پناهجویان از سوی اتحادیه اروپا و در اوج بحران مهاجرت سال 2015 ارائه شد و مجارستان از قبول آن امتناع کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها