کره شمالی: اجلاس سران فرصت خوبی برای بهبود روابط دو کره است

کره شمالی: اجلاس سران فرصت خوبی برای بهبود روابط دو کره است
سه شنبه 27 شهريور 1397 - 09:33

همزمان با سفر 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی به پیونگ یانگ، رسانه های دولتی کره شمالی از این سفر به عنوان فرصت مناسبی برای توسعه روابط دو کره نام بردند.

العالم _ آسیا

اجلاس سران دو کره در پیونگ یانگ با هدف اجرای معاهده 'پانمونجوم'، تقویت صلح، رفاه و وحدت شبه جزیره کره، فرصت مهمی برای تسریع بیشتر در توسعه روابط بین کره ای را فراهم می کند.

روزنامه 'رودونگ سینمون' روزنامه رسمی حزب حاکم بر کره شمالی نیز با انتقاد از رویکرد یک جانبه گرایانه آمریکا، از واشنگتن خواست تقاضاهای یکجانبه خود را متوقف کند و پایان جنگ کره را اعلام کند.

این روزنامه، کندی مذاکرات آمریکا و کره شمالی را به دلیل زیاده خواهی های واشنگتن عنوان کرده و گفته است علت این بن بست درخواست واشنگتن مبنی بر خلع سلاح یک طرفه، غیر قابل برگشت و تاییدپذیر است.

این روزنامه به اقدامات مثبت کره شمالی بعد از دیدار سران آمریکا و کره شمالی در 22 خرداد در سنگاپور اشاره کرده و آورده است تعلیق آزمایشات موشکی و هسته ای، انهدام یک سایت آزمایشی هسته ای، بازگرداندن بقایای اجساد سربازان کشته شده جنگ کره و آزادی شهروندان آمریکایی از جمله این اقدامات است.

'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی به منظور سفری سه روزه و دیدار با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی، صبح امروز سه شنبه به وقت محلی وارد پیونگ یانگ شد.

رییس جمهوری کره جنوبی در راس هیات 110 نفره سیاسی و اقتصادی لحظاتی پیش در فرودگاه بین المللی 'سانان' پیونگ یانگ مورد استقبال صدها تن از شخصیت های کره شمالی از جمله 'یو جونگ' خواهر رهبر این کشور قرار گرفت.

'مون جائه این' امروز پیش از ترک سئول به سمت کره شمالی ابراز امیدواری کرد که غیر از بهبود روابط دو کره و پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره، دیدارش از کره شمالی باعث شروع گفت و گوهای این کشور و آمریکا شود. 

آنطور که تصاویر زنده مراسم استقبال از رییس جمهوری کره جنوبی نشان می دهد، 'این' بر خلاف آنچه قبلا گفته شده بود در بدو ورود به پیونگ یانگ مورد استقبال 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی قرار گرفته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها