اعلام همبستگی دولت لبنان با ایران پس از حمله اهواز

اعلام همبستگی دولت لبنان با ایران پس از حمله اهواز
يکشنبه 1 مهر 1397 - 10:34

وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در اهواز، با دولت و ملت ایران اعلام همبستگی کرد.

العالم- لبنان 

وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای حمله تروریستی به رژه نظامی در شهر اهواز را محکوم کرد.

بر اساس گزارش شبکه‌ «المنار»، وزارت خارجه لبنان با دولت و ملت ایران اعلام همبستگی کرد و به خانواده‌های شهدای این حمله تسلیت گفت.

حزب‌الله لبنان هم شامگاه شنبه (دیشب) در بیانیه حمله تروریستی اهواز را به شدت محکوم کرد.حزب‌الله در این بیانیه تأکید کرد که «دستانی شیطانی و خبیث» در پشت این اقدام جنایت‌کارانه وجود دارد تا به امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

حزب‌الله ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی مذکور، این حادثه را صمیمانه به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران و «اهالی شریف» اهواز تسلیت گفت و از خداوند متعال برای خانواده‌های شهداء صبر و استقامت و برای مجروحان این حادثه تروریستی شفای عاجل طلب کرد.

این جنبش تأکید کرد: «این عملیات [تروریستی] ادامه نمونه‌های دیگری از جنگ‌هایی است که ایالات متحده آمریکا و متحدان آن مستقیما یا با وکالت آن را شروع کرده‌اند و تحریم‌ها و محاصره اقتصادی ظالمانه از جمله این جنگ‌هاست».

در پایان بیانیه حزب‌الله تأکید شده که حملات تروریستی این چنینی هرگز نمی‌تواند بر روحیات، توانمدی‌ها، حضور سیاسی و میدانی ایران و حمایت این کشور از جنبش‌ها و گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین و سایر ملت‌های آزادی‌خواه و مستضعف در جهان تأثیری بگذارد.

کاربران لبنانی نیز روز شنبه در شبکه اجتماعی توییتر با ترند کردن هشتگ #سلام_لإیران_من_لبنان همبستگی خود با ایران و مردم و دولت این کشور را به نمایش گذاشتند 

صبح شنبه در جریان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح ایران، عناصر تروریستی گروهک الاهوازیه با حمله به این مراسم و تیراندازی به حضار، 25 تن را شهید و ده‌ها تن را زخمی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها