در دیدار با سفیر ایران؛

الجبوری حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

الجبوری حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد
يکشنبه 1 مهر 1397 - 23:23

سلیم الجبوری، رئیس پارلمان سابق عراق، و از رهبران سیاسی برجسته اهل سنت این کشور حمله تروریستی روز شنبه در اهواز را محکوم کرد.

العالم ـ عراق

الجبوری روز یکشنبه در دیدار با "ایرج مسجدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در محل سفارت، همچنین بر لزوم برخورد قاطع با جریان‌های افراطی برای عدم تکرار حوادث مشابه تاکید کرد. 
مسجدی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مدیریت ممتاز الجبوری در دوره ریاست بر سومین دوره پارلمان که چندی پیش پایان یافت، تلاش‌های مجدانه وی در توسعه روابط دوجانبه بویژه مناسبات پارلمانی را ستود. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با تاکید بر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اهمیت وحدت و یکپارچگی عراق و حمایت از کلیت روند سیاسی این کشور اظهار امیدواری کرد: انتخاب رئیس جمهوری و نخست وزیری در زمانبندی مقرر قانونی با اجماع جریان‌های کرد و شیعه انجام شود. 
مسجدی ورود هر چه سریعتر عراق به مرحله بازسازی و بهره مندی مردم عراق از رفاه و آبادانی را عاملی موثر در تقویت ثبات و امنیت این کشور دانست و بر آمادگی جمهوری اسلامی در تقویت همکاری ها تاکید کرد. 
به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز یکشنبه همچنین بطور جداگانه با 'فواد معصوم' رئیس جمهوری و 'محمد الحلبوسی' رئیس جدید پارلمان این کشور در دفاتر کارشان دیدار و گفتگو کرد. 
دیدار و گفتگو با شیخ "همام حمودی" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از دیگر دیدارهای ایرج مسجدی در روز یکشنبه بود. 
وی در این دیدار درخصوص مسائل جاری عراق و منطقه با این رهبر برجسته سیاسی عراق تبادل نظر کرد. 

پربیننده ترین خبرها