نقوی حسینی در گفتگو با العالم:

مذاکره و گفتگویی در دستور کار هیات ایران با مقامات آمریکایی نیست

مذاکره و گفتگویی در دستور کار هیات ایران با مقامات آمریکایی نیست
دوشنبه 2 مهر 1397 - 15:13

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه ما هیچ حسن نیتی از آمریکا ندیدیم بنابراین به هیچ وجه مذاکره و گفتگویی با آمریکا در دستور کار هیات ایرانی که به نیویورک رفتند وجود ندارد.

العالم _ ایران / سیاسی

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه العالم درباره مباحث مطرح شده از سوی رسانه های غربی مبنی بر مذاکرات ایران و امریکا در نیویورک اظهارداشت: با توجه به عهد شکنی ها و نقض عهدهایی که آمریکا در توافق بین المللی برجام انجام داده است و عدم اطمینان جمهوری اسلامی ایران نسبت به دولت آمریکا، هیچ نوع مذاکره و گفتگویی در دستور کار هیات ایران با مقامات آمریکایی نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ما هیچ حسن نیتی از آمریکا ندیدیم بنابراین به هیچ وجه مذاکره و گفتگویی با آمریکا در دستور کار هیات ایرانی که به نیویورک رفتند وجود ندارد.

نقوی حسینی ادامه داد: برجام به تایید شورای امنیت رسیده بود و این توافق در مجمع عمومی سازمان ملل هم تایید شده بود اما آمریکایی ها این توافق را نقض کردند به همین دلیل به اینچنین دولتی نمی شود اطمینان کرد و حتی ما شاهد این موضوع نیز بوده ایم که در مذاکرات آمریکا با کره شمالی نیز، ایالات متحده به وعده هایش عمل نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه به مهمترین محورهایی که رییس جمهور در سخنرانی خود در سازمان ملل مطرح خواهد کرد اشاره ای داشت و گفت: عهد شکنی آمریکای ها در قبال برجام، تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران، حمایت آمریکا و متحدانش از گروههای تروریستی و حمایت از کشورهای حامی تروریست و گسترش ایران هراسی در منطقه توسط آمریکا و همچنین انتظارات ایران از کشورها که به انجام تعهداتشان نسبت به برجام عمل کنند از محورهای سخنرانی رئیس جمهور در نیویورک است.

پربیننده ترین خبرها