عباس: مسأله فلسطین در سخت‌ترین وضع خود قرار دارد

عباس: مسأله فلسطین در سخت‌ترین وضع خود قرار دارد
چهارشنبه 4 مهر 1397 - 11:37

رئیس تشکیلات خودگردان ضمن اعلام اینکه مسأله فلسطین در سخت‌ترین وضعیت خود قرار دارد، گفت، تلاش‌ها تا ایجاد دولت مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شرقی ادامه پیدا خواهد کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

 «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که برای سخنرانی در برابر مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته، با تعدادی از اتباع فلسطینی در آمریکا دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، عباس گفت: مسأله فلسطین امروز در سخت‌ترین شرایط خود قرار دارد اما ما ناامید نخواهیم شد و تا تحقق اهداف، ایجاد دولت مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شریف ایستادگی خواهیم کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان تأکید کرد دولت آمریکا با اقداماتی مانند به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس، برداشتن پرونده آوارگان از میز مذاکرات، قطع کمک‌های آنروا (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی) خودش را به عنوان تنها میانجی برای روند صلح کنار زد و به همین دلیل اکنون ضرورت برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای صلح حس می‌شود تا از خلال آن سازوکاری بین‌المللی برای نظارت روند صلح اتخاذ شود.

محمود عباس تأکید کرد «دیگر نمی‌توان در قبال اقدامات خطرناک تل‌آویو از قبیل ادامه شهرک‌سازی و ادامه تجاوزها علیه فلسطینی‌ها سکوت کرد و تلاش‌ها در تمامی سطوح برای حمایت از ملت فلسطین و حقوق آن ادامه پیدا خواهد کرد».

رئیس تشکیلات خودگردان به دو مسأله مسجدالاقصی و «خان احمر» (روستایی نزدیک قدس که تل‌آویو دستور تخریب آن را داده) نیز اشاره کرد و درباره آنها هشدار داد.

عباس درباره پرونده آشتی ملی فلسطین نیز گفت تشکیلات خودگردان بر تحقق وحدت ملی و پایان اختلافات برای مقابله با خطرات تأکید دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها