لندن: در حال ارزیابی صحت ادعای قتل «خاشقچی» هستیم

لندن: در حال ارزیابی صحت ادعای قتل «خاشقچی» هستیم
يکشنبه 15 مهر 1397 - 18:23

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس با «فوق‌العاده مهم» خواندن ادعای قتل یک روزنامه‌نگار عربستانی، گفت لندن در حال ارزیابی اطلاعات منتشر شده در این مورد است.

العالم - اروپا

دولت انگلیس می‌گوید از گزارش‌های منتشر شده درباره ربایش و قتل یک منتقد عربستانی آگاه است و در حال بررسی صحت اطلاعات منتشر شده در این مورد است.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این مورد گفته است: «این‌ها ادعاهایی فوق‌العاده مهم هستند. از گزارش‌های اخیر مطلع هستیم و به سرعت در حال ارزیابی صحت اطلاعات هستیم.»

روز چهارشنبه هفته گذشته نامزد این روزنامه‌نگار عربستانی اعلام کرد که او برای یک کار اداری به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده، اما دیگر از ساختمان خارج نشده است. در حالی که مقام‌های ترکیه‌ای این گزارش را تایید کرده‌اند، ریاض این اتهام را رد کرده و مدعی شده از سرنوشت خاشقچی بی‌اطلاع است.

شب گذشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از مقام‌های ترکیه نوشت جمع‌بندی آنکارا این است که خاشقچی در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است. امروز هم روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از دو منبع خبر قتل این فرد را تایید کرد و نوشت جسد او قطعه قطعه شده است.

در حالی که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دو روز پیش در مصاحبه با شبکه «بلومبرگ» از وضعیت خاشقچی ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته بود عربستان حاضر است به مقام‌های ترکیه‌ای اجازه دهد کنسولگری عربستان را تفتیش کنند، اما «مجتهد» افشاگر سعودی شب گذشته در توییتر نوشت که بن سلمان به طور کامل از وضعیت خاشقچی مطلع است و فیلم جنازه او را هم دیده است.

به گفته مقام‌های ترکیه‌ای همزمان با ورود خاشقچی به کنسولگری، تیمی ۱۵ نفره از عربستان وارد این ساختمان شده و ساعتی بعد هم کنسولگری را به مقصد ریاض ترک کرده‌اند. رسانه‌های ترکیه‌ای می‌گویند قرار است به زودی جزئیات بیشتری درباره این پرونده منتشر شود.

خاشقچی که تا پارسال از مشاوران بن سلمان بود، همزمان با سرکوب مبلغین نزدیک به «اخوان المسلمین»، عربستان را ترک کرد و تبعید خودخواسته در آمریکا را برگزید. وی چند ماه پیش درباره علت خروجش از عربستان گفته بود: «روشن است، نمی‌خواستم دستگیر شوم.»

فارس

پربیننده ترین خبرها