وسام الحسن در فهرست ترور موساد بود

وسام الحسن در فهرست ترور موساد بود
يکشنبه 30 مهر 1391 - 14:29

العالم، بيروت - دبيركل "حزب دمكراتيک" لبنان تاکيد کرد که "وسام الحسن" مقام اطلاعاتي لبناني که روز جمعه ترور شد، از مدت ها پيش در فهرست ترور موساد قرار داشته است.

" ولید برکات" روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، هدف از انفجارهاي اخير لبنان را ایجاد هرج و مرج، بر هم زدن آرامش و بر افروختن آتش فتنه ميان توده هاي مختلف لبناني دانست و شاهد اين امر را حضور تعدادي عناصر مسلح و بستن برخي راه ها بعد از حمله تروریستی روز جمعه عنوان كرد.

دبيركل حزب دمكراتیک لبنان، درباره ترور سرتيپ وسام الحسن گفت: دو ماه پيش وزير خارجه اردن به وسام الحسن گفته بود كه نام او در صدر ليست ترور موساد است؛ زيرا از آغاز جنگ بين اعراب و رژیم صهیونیستی وي نخستين كسي بود كه توانست 40 شبكه جاسوسي رژیم صهیونیستی را در لبنان كشف كند، و همين امر ضربه بزرگي به سازمان جاسوسي رژیم صهیونیستیدر لبنان و كشورهاي عربي به شمار مي آيد.

وي عمليات ترور وسام الحسن را كاملا حرفه اي دانست و خاطرنشان کرد: او با افراد بسيار محدودي در ارتباط بود و نفوذ در حلقه مرتبطين وي عملياتي بسيار حرفه اي است كه تعداد معدودي از سازمانهاي جاسوسي جهان داراي توانایی لازم براي چنين عملياتي هستند كه البته در راس اين سازمان ها موساد قرار دارد.

برکات خاطرنشان كرد: در شرايط كنوني، جامعه بين الملل بر اوضاع سوريه متمركز شده و نگران بروز جنگ داخلی در لبنان است.

20 - 22:25



پربیننده ترین خبرها