نشست محرمانه هیات بیعت عربستان برای بررسی مسائل سرنوشت ساز

نشست محرمانه هیات بیعت عربستان برای بررسی مسائل سرنوشت ساز
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 21:00

برخی گزارش‌های سعودی تاکید کردند که شاهزاده احمد بن عبدالعزیز چندین نشست با برادران خود ملک سلمان و شاهزاده طلال و شاهزاده مقرن رییس هیات بیعت برگزار کرد و در این نشست ها توافق شد تا هیات بیعت جلسه ای برای بررسی مسائل سرنوشت ساز تشکیل دهد.

العالم - عربستان سعودی

"بو غانم" وبلاگ نویس مشهور سعودی در توییتی به نقل از برخی منابع نوشت: اطلاعاتی موثق حاکی از آن است که شاهزاده احمد بن عبدالعزیز با ملک سلمان دیدار کرد سپس نزد برادرش طلال بن عبدالعزیز رفته و پس از او با برادرش مقرن به عنوان رییس هیات بیعت دیدار کرد. ملک سلمان همچنین دستور داد تا برای تامین امنیت شاهزاده احمد کاخ او توسط نیروهای امنیتی محافظت شود.

بوغانم در توییتی دیگر آورده است که شاهزاده احمد بن عبدالعزیز حدود ساعت 10 شب وارد کاخش شد و با برادرانش توافق کرد تا شامگاه فردا پس از نماز مغرب و عشا هیات بیعت نشستی بدون حضور محمد بن سلمان برگزار کند.

وی افزود: آن منبع تاکید کرد که اگر در آن نشست توافق حاصل شود، ممکن است در عین تصمیمات شاهانه صادر گردد و ممکن است مساله آنقدر بالا بگیرد که ملک سلمان و پسرش هر دو برکنار شوند و یا در صورتی که به راه حلی نرسند. این منبع همچنین اظهار داشت که علت اصلی این نشست اتخاذ تصمیمی برای برکناری بن سلمان است.

"مجتهد" وبلاگ نویس دیگر سعودی نیز روز سه شنبه از ورود شاهزاده احمد بن عبدالعزیز به ریاض، پس از گرفتن تعهداتی اروپایی آمریکایی مبنی بر عدم تعرض بن سلمان به او خبر داد؛ چنانکه بن سلمان خود در استقبالش بود.

مجتهد این سوال را مطرح کرد: اما چه کسی تضمین میکند که بن سلمان به تعهد خود پایبند باشد؟

شاهزاده فیصل بن ترکی بن فیصل نیز در توئیتی ورود شاهزاده احمد بن عبدالعزیر به ریاض را مورد تاکید قرار داد و در همین راستا، پایگاه انگلیسی "میدل ایست آی" به نقل از منبعی نزدیک به شاهزاده احمد آورده است که "شاهزاده احمد و دیگر شاهزادگان سعودی به این باور رسیدند که محمد بن سلمان ماری زهرآگین شده است".

این منبع در گزارش خود آورده است که شاهزاده احمد می خواهد در انجام تغییرات در داخل نهاد حکومتی در خاندان حاکم نقش ایفا کند و ممکن است این نقش درخصوص یک ساماندهی جدید در نهاد حکومتی و یا کمک به انتخاب جایگزینی برای محمد بن سلمان باشد.

پربیننده ترین خبرها