تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با چاد و اتیوپی

تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با چاد و اتیوپی
پنج‌شنبه 10 آبان 1397 - 21:28

یک هیات سیاسی صهیونیستی برای رایزنی با مسئولان دولتی و تلاش برای از سرگیری روابط به چاد سفر کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه های فلسطینی به نقل از شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این هیات اسرائیلی با شماری از مسئولان چاد از جمله پسر رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرده اند.

این شبکه تلویزیونی بدون اعلام زمان دقیق این سفر اضافه کرد: هیات اسرائیلی در همه این دیدارها تلاش کرده چارچوب اولیه برای از سرگیری روابط سیاسی را پایه ریزی کند که درنوع خود یک تحول مثبت در روابط اسرائیل با کشورهای اسلامی آفریقایی به شمار می رود.

یک منبع آگاه نیز در گفت و گو با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: براساس اطلاعات و اسناد موثق، 'ادریس دیبی اتنو' رئیس جمهوری چاد درحال زمینه سازی برای موروثی کردن ریاست جمهوری و جایگزین کردن فرزندش به جای خود است و خواستار روابط مستحکم با اسرائیل است.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: اتنو اعلام آمادگی کرده است که یک پیام حساس را توسط فرزندش برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کند و درباره از سرگیری روابط دوجانبه گفت و گو کند.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل از سه ماه پیش روابط خود را با چاد به طور محرمانه از سرگرفته است ولی این سطح از روابط برای رسیدن به سطحی که در 40 سال پیش بود بسیار فاصله دارد.

این شبکه اعلام کرد که مسئولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به روابط با چاد امیدهای بسیاری بسته اند.

آن ها معتقدند که از سرگیری روابط با چاد پس از یک دوره 40 ساله دو کشور مسلمان دیگر یعنی نیجر و مالی را نیز به برقراری چنین روابطی تشویق می کند.

پیش از این برخی منابع از تلاش رژیم صهیونیستی برای برقراری ارتباط با اتیوپی نیز خبر داده بودند، رژیم صهیونیستی سعی دارد پیش‌زمینه برای ظهور «معامله قرن ترامپ» را با برقراری ارتباط با کشورهای آفریقایی از یک سو و از سوی دیگر برخی کشورهای شیخ نشین حاشیه خلیج فارس فراهم کند.

پربیننده ترین خبرها