عربستان در راه عادی سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی

 عربستان در راه عادی سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی
يکشنبه 13 آبان 1397 - 13:09

محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی در راستای عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی برای اولین باراز یک هیات مسیحیان انجیلی میزبانی کرد.

العالم - عربستان 

میزبانی ولی عهد عربستان سعودی از هیات مسیحیان انجیلی برای اولین بار گام جدیدی برای عادی سازی علنی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی است.

گفتنی است جوئل روزنبرگ  نویسنده و فعال انجیلی ساکن در اراضی اشغالی فلسطین که به گفته روزنامه عبری جروزالیم پست مدافع مشهور اسرائیل است ، ریاست این هیات را  بر عهده دارد.

 مایک ایوانز موسس جمعیت دوستان موزه صهیون در قدس نیز  در راس این هیات بود.

گفتنی است افزون بر روابط عربستان سعودی با آمریکا ، مسائل مربوط به اسرائیل و فلسطین در این نشست بررسی شد.

این هیات با صدور بیانیه ای گفت : بدون شک فصل تغییرات چشمگیر در خاورمیانه فرا رسیده است و ما به این  روابط و ادامه گفت وگو امیدوار هستیم .

جروزالم پست گفت :این دیدار نشانه جدیدی برای افزایش روابط اسرائیل و عربستان سعودی است.

 به گفته روزنامه آمریکائی واشنگتن پست، نتانیاهو از اعضای برجسته دولت ترامپ خواسته علیرغم جنجال های درباره دست داشتن وی در کشتن جمال خاشقچی خبرنگارسعودی ، به حمایت از بن سلمان ادامه دهد.

اطلاعات فاش شده  در مساله خاشقچی ، به ویژه تلاش رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقچی، بن سلمان را به دردسر انداخته است که بهترین دلیل بر این مدعا، مقاله اردوغان در واشنگتن پست است که دستور  کشتن خاشقچی از بالاترین رده های دولت سعودی به  استثنای ملک سلمان صادر شده است.

زمان بندی نشست بن سلمان با هیات انجیلی؛ کلیدی برای درک رابطه عربستان سعودی و اسرائیل است .

زیرا این هیات پس از مذاکره با محمد بن زاید حاکم ابوظبی به عربستان عزیمت کرد .

چندین روز پیش نیز مری رگیو وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل، پس از دیدار نتانیاهو در 26 اکتبر گذشته با سلطان قابوس درعمان،  از مسجد شیخ زاید دیدار کرد.

مساله جدید در فرایند عادی سازی ؛افزایش دیدارهای سران رژیم صهیونیسی با مسئولان کشورهای حوزه خلیج فارس و اظهارات دوستانه متقابل است که ورزشکاران اسرائیلی برای آن زمینه سازی کردند .

مری رگیو وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل  27 اکتبر درمسابقات قهرمانی بین المللی جودو در امارات شرکت کرد و سه بازیکن اسرائیلی توانستند مدالهایی به دست آورده و پرچمشان نیز در ابعاد بزرگی به اهتزاز درآمد و سرود ملی اشان نیز پخش شد .

ورزشکاران اسرائیلی هم چنین 25 اکتبر تا 3 نوامبر برای شرکت  در مسابقات جهانی  ژیمناستیک به دوحه سفر کردند.

پربیننده ترین خبرها