جزئیات جدید از تیراندازی ارتش نیجریه علیه راهپیمایان اربعینی/ ردپای سعودی ها در کشتار شیعیان

جزئیات جدید از تیراندازی ارتش نیجریه علیه راهپیمایان اربعینی/ ردپای سعودی ها در کشتار شیعیان
يکشنبه 13 آبان 1397 - 16:23

شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت اربعین امام حسین علیه السلام در چندین استان  نیجریه ، یک هفته پس از پایان مراسم ، از چگونگی شلیک ارتش به راهپیمائی آنان و شهادت 54 نفر و زخمی شدن ده ها نفر سخن گفتند.

العالم - آفريقا

راهپیمائی های اربعین امام حسین علیه السلام در چندین استان نیجریه در حال انجام بود اما تیراندازی ارتش به غیرنظامیان به شهادت دهها  نفر و زخمی شدن چندین نفر منجر شد.

"شیخ عبدالحمید بللوا"  رئیس موسسه شهدای نیجریه گفت : هرکسی که شاهد تیراندازی ها بوده  به خوبی می داند این برنامه از مدتها پیش برنامه ریزی شده بود و در آن  سلاح های ممنوع بین المللی به غیر نظامیان شلیک شد.

"یوسف حمزه " یکی از شاهدان عینی این جنایت گفت : این تیراندازی با برنامه ریزی وزیر امنیت و عربستان سعودی بوده همانطور که سلمان شیعیان یمن را می کشد همان عملیات را سلمان با بوخاری رئیس جمهوری و وزیر امنیت نیجریه کشید تا شیعیان نیجریه را بکشد.

اجساد شهدا نیز به دلیل اقدام پلیس و ارتش در جلوگیری از دفن روزانه آنان،شبانه انجام شد.

خدیجه غیرم مادر یکی از شهدا گفت : خدا را شکر می کنیم که نعمت شهادت را نصیب آنان کرد و از خدا می خواهیم آنان را رحمت کند.

حاج عثمان پدر یکی از شهدا نیز گفت :پسرم پیش از من به شهادت که آرزویم بود،دست یافت ، خدا را به خاطر آن سپاس می گویم.

مادر یکی دیگر از شهدا نیز گفت: فرزندم مانند اهل البیت به شهادت رسید ، کشتن نمی تواند ما را از ادامه مسیر آنان بازدارد.

"عبدالله حسن " یک حقوقدان و عضو سازمان الجعفریه در نیجریه نیز گفت : به شدت این جنایت را محکوم می کنیم از این دست اتفاقات زیاد رخ می دهد چرا ریختن خون شیعیان در نیجریه مانند آب ریختن است ؟ آیا این تلاش برای ایجاد فتنه های طائفی  نیست؟  باید کمیته حقیقت یاب بین المللی تشکیل شود.

ارتش نیجریه به این حد از جنایت بسنده نکرد بلکه فشارها و واکنش های بین المللی سازمان های حقوق بشر را به باد تمسخر گرفت.

پربیننده ترین خبرها