توطئه صهیونیستی، آمریکایی و سعودی علیه سودان

توطئه صهیونیستی، آمریکایی و سعودی علیه سودان
جمعه 5 آبان 1391 - 06:21

کارخانه تسليحاتي «يرموک» در سودان با هماهنگي کامل رژيم صهيونيستي و آمريکا بمباران شده است و جنگنده‌هاي صهيونيستي براي انجام اين عمليات از حريم هوايي عربستان استفاده کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه فلسطینی المنار نوشت: هدف مسئولان اسرائیلی به‌ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، و ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از بمباران کارخانه تسلیحاتی یرموک  بالا بردن شانس پیروزی خود در انتخابات زودهنگام کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) است.

بر اساس این گزارش، البته، تلاش صهیونیست‌ها برای بالا بردن شانس پیروزی خود در انتخابات کنیست، که اوایل سال آینده میلادی برگزار خواهد شد، تنها هدف مسئولان اسرائیلی از بمباران کارخانه یرموک نیست و بدون شک صهیونیست‌ها اهداف مهم‌تری نیز از این عملیات دنبال می‌کنند.

کارشناسان نظامی عقیده دارند که جنگنده‌های اسرائیل برای اجرای این عملیات از سواحل عربستان که مشرف بر دریای سرخ است، عبور کرده و وارد حریم هوایی سودان شده‌اند.

به عقیده ناظران نظامی، پیش‌تر نیز یک فروند جنگنده اسرائیلی مسیری را که جنگنده‌های صهیونیستی برای بمباران کارخانه یرموک از استفاده کردند طی کرده بود.

المنار می‌افزاید صهیونیست‌ها در حالی اقدام به بمب باران این کارخانه کرده‌اند که فعالیت این کارخانه محرمانه نیست و برخلاف ادعای برخی، سلاح غیر متعارف تولید نمی‌کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سال ۲۰۰۹ وارد حریم هوائی سودان شدند و کاروان کامیون و دیگر خودروهای راهی مرزهای مشترک سودان و مصر را بمباران کردند.

مسئولان آمریکائی در آن زمان هدف اسرائیل از این عملیات نظامی را جلوگیری از انتقال موشک‌های پیشرفته به باریکه غزه از طریق خاک مصر عنوان کردند.

به اذعان منابع دیپلماتیک، کارخانه تسلیحاتی یرموک سودان با هماهنگی کامل اسرائیل و آمریکا بمباران شد و جنگنده‌های آمریکایی نیز در عملیات بمباران این کارخانه مشارکت کرده‌اند.

اسرائیل و آمریکا از چند روز پیش رزمایش مشترکی برگزار کردند و رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پیش از بمباران کارخانه یرموک سودان، مخفیانه، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها