سازمان ملل افشا کرد:

آوارگان سوری، سپر انسانی تروریست های "الرکبان"

آوارگان سوری، سپر انسانی تروریست های
جمعه 18 آبان 1397 - 11:22

رئیس دفتر کمیسر عالی امور آوارگان در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت اردوگاه "الرکبان"، ویژه آوارگان در سوریه نمی تواند برای همیشه وجود داشته باشد و باید راه حلی برای بازگشت مردم به شهر و دیار خود یافت.

العالم - سوریه

امین عواد، گفت: به اعتقاد من مشکل اردوگاه الرکبان در حال حاضر ادامه کمک به آوارگان نیست بلکه باید این اردوگاه برچیده شده و مردم به خانه های خود بروند و به این ترتیب راه حل دائمی برای این مشکل ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: نمی توان آوارگان را در یک اردوگاه نگه داشت و به آنها کمک رسانی کرد بلکه باید راه حل اساسی برای هر گروه و فرد یافت.

وی در همین راستا از وجود تروریست ها و مجرمانی خبر داد که در این اردوگاه پنهان شده و از مردم عادی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

این در حالی است که اردن نیز دیروز پنج شنبه از شروع مذاکراتی با واشنگتن و مسکو برای تخلیه اردوگاه الرکبان خبر داد.

به منظور کاهش تنش امنیتی در منطقه ای نزدیک مرزهای شمال شرق سوریه، که هر آن در معرض درگیری های نظامی است، حدود 50 هزار آواره سوری در این اردوگاه اسکان یافته اند.

وزارت خارجه اردن همچنین تصریح کرده است که این کشور از طرح روسیه برای بازگرداندن داوطلبانه ساکنان این اردوگاه به خانه و کاشانه شان در شرق سوریه، پس از آزادسازی آن از اشغال "داعش"، حمایت می کند.

اردوگاه الرکبان در نوار مرزی بین اردن و سوریه و در سخت ترین شرایط آب و هوایی بیابانی برای آوارگان سوری بنا شده است.

پربیننده ترین خبرها