حملات سایبری چالشی برای رژیم صهیونیستی

حملات سایبری چالشی برای رژیم صهیونیستی
دوشنبه 8 آبان 1391 - 09:59

حملات گسترده سايبري به سامانه هاي رايانه اي بانکها و نهادهاي نظامي و ديگر مراکز حساس رژيم صهيونيستي، اين رژيم را بر آن داشت تا نيروي جديدي بنام واحد جنگ سايبري در ارتش اسرائيل ايجاد کند.

به گزارش شبکه العالم، «آلن بن دیوید» گزارشگر و تحلیلگر مسائل راهبردی کانال ده تلویزیون اسرائیل درباره حملات سایبری علیه مراکز رایانه‌ای درفلسطین اشغالی گفت: جنگ سایبری محدوده مکانی خاصی ندارد. ویروسهای رایانه‌ای قاره‌ها و مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و به‌طور نامحسوس عملکرد نهادهای حساس را مختل می‌کند.

وی گفت: به جرأت می‌توان گفت خطرات ناشی از این ویروس از حملات موشکی کمتر نیست.

بن دیوید اذعان کرد: سایتهای مربوط به تاسیسات زیر بنایی اسرائیل و نهادهای حساس نظامی آن طی سال گذشته هدف  حمله سایبری قرار گرفتند و آسیب دیدند.

وی افزود: نیروهای متخصص سایبری در ارتش اسرائیل به شدت با حملات گوناگون سایبری مقابله می‌کنند.

سرهنگ «دانی» رئیس واحد جنگ سایبر در ارتش اسرائیل نیز در این خصوص به تلویزیون این رژیم گفت: ما به طور روزانه فضای سایبری اسرائیل را کنترل می‌کنیم.

وی از پاسخ به پرسشی درباره توانمندی ایران در زمینه سایبری خودداری کرد، اما درباره چین گفت: چین قدرت بزرگی در این باره به شمار می رود. در صورتی که در اسرائیل با حملات سایبری مواجه شویم وضعیت فوق العاده اعلام می‌کنیم و برای رویارویی با ویروس وارد عمل می‌شویم.

پربیننده ترین خبرها