سکوت بارزترین فعال میانمار درباره کشتار مسلمانان

سکوت بارزترین فعال میانمار درباره کشتار مسلمانان
يکشنبه 14 آبان 1391 - 13:20

بارزترين فعال حقوقي ميانمار در خصوص قتل عام اقليت مسلمانان در اين کشور سکوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اونگ سان سوچی" برنده جایزه صلح نوبل از هرگونه موضع گیری درباره برخورد خصمانه با مسلمانان میانمار خودداری کرد.

با وجود انتقادهای گسترده سازمان ها وفعالان بین المللی مدافع حقوق بشر از قتل عام مسلمانان میانمار با حمایت رسمی مسئولان این کشور از این موضوع، اونگ سان سوچی از موضع گیری در خصوص این مسأله خودداری کرده، و فقط خواستار توقف خشونتها بین بوداییان و مسلمانان شد.

از آغاز اقدامات خشونت بار بودایی ها علیه مسلمانان  "روهینگا" در ژوئن گذشته 110 هزار مسلمان در این کشور آوارده شده اند. این درگیری ها از اکتبر گذشته دوباره آغاز شد که درنتیجه آن حدود 30 هزار نفر دیگر آواره شدند.

اقلیت "روهینگا" در میانمار مسلمان هستند و مسئولان این کشور از اعطای هرگونه حقوق شهروندی به آنها خودداری کرده و تأکید می کند که آنها یا باید از این کشور بروند یا در اردوگاه زندگی کنند.

کشور‌های بنگلادش و مالزی طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش مهاجرت آوارگان روهینگا به این کشور‌ها بوده که با استفاده از قایق، خود را به مناطق مرزی می‌رسانند.

در همین رابطه، ديده‌بان حقوق بشر با انتشار تصاوير ماهواره‌اي از ويراني گسترده محل سکونت روهينگا در شهر ساحلي کيائوک تأکید کرد که در این حملات ۱۴ هکتار زمين شامل ۶۳۳ ساختمان و ۱۷۸ خانه ویران شده است.

دولت ميانمار نيز اذعان کرده است، در اثر خشونت‌ و ناآرامي هاي منطقه، بيش از ۲ هزار و ۸۰۰ خانه به آتش کشيده شده‌است.

آخرین آمار منتشر شده حاکی است طی ده روز گذشته در درگیری های بین بودایی ها و مسلمانان روهینگا در استان راخین در غرب میانمار حدود 89 نفر کشته شده اند .



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها