دست های پنهان هرج و مرج طلبی در لیبی

دست های پنهان هرج و مرج طلبی در لیبی
سه شنبه 16 آبان 1391 - 09:05

العالم، ليبي - فعال سياسي ليبيايي از دست هايي پنهان براي اجراي برنامه هاي بيگانگان با همكاري بقاياي رژيم سابق به منظور ناكامي كنگره ملي و حاكم شدن هرج و مرج در كشور خبر داد.

"عادل عبدالكافي" روز سه شنبه به شبكه خبري العالم،گفت: در حالي كه اكثر گروه هاي سياسي خواهان برقراري ثبات در كشور هستند، برخي دست هاي پنهان براي ناكامي كنگره ملي و حاكم شدن هرج و مرج در كشور تلاش مي كنند.

فعال سیاسی لیبیایی افزود: دولت" عبدالرحمان الكيب " در برخورد با هرج و مرج ضعيف عمل كرد و اين ضعف در وزارت دفاع، كشور و رياست ستاد ارتش مشهود بود؛ بر همین اساس توطئه گران از این نقطه ضعف براي بر هم زدن ثبات، ايجاد گسست در وحدت ملي و جلوه دادن جنگ داخلی در کشور بهره برداري كردند.

عبدالكافي يكي از مشكلات كابينه علي زيدان را اعتراض انقلابيون به برخي از وزيران نظير " علي الاوجلي " وزير خارجه و همچنين وزير دفاع دانست كه در سال 1977 و در دوره قذافي، شخصا حكم اعدام يك گروه از افسران ليبيايي را قرائت كرد؛ وی افزود: انقلابيون همچنين به وزير بهداشت و شماري ديگر از وزيران اعتراض دارند و به طور كلي زيدان در انتخاب وزيران دقت كافي را مبذول نكرده است.

 عادل عبدالكافي، افزود: با اين شرايط به زودي شاهد بازگشت عوامل رژيم سابق به وزارت خارجه خواهيم بود، وزارت خارجه در دوره كابينه الكيب بسيار ضعيف عمل كرد تا جايي كه حتي براي بازگرداندن بقاياي رژيم سابق از نيجريه و تونس، مبالغ گزافي هزينه كرد.

فعال سياسي ليبيايي، گفت: كابينه زیدان محوريت مركز را از بين ببرد که خواسته هواداران فدراليسم و شيوخ قبايل است؛اگر زيدان بتواند به محوريت مركز در كشور پايان دهد، هيچ بهانه اي براي درخواست جدايي يا فدراليسم خواهي باقي نخواهد ماند.

 عادل عبدالكافي از نخست وزير جديد ليبي خواست به انقلابيون توجه ويژه داشته باشد زيرا انقلابیون لیبی را پاکسازی کردند و كشور بايد با همين افراد ساخته شود.

 17:42.5

 

 

 

 



 



پربیننده ترین خبرها