تركيه موشك پاتریوت در مرز سوریه مستقر می کند

 تركيه موشك پاتریوت در مرز سوریه مستقر می کند
پنج‌شنبه 18 آبان 1391 - 10:15

العالم - يك مسئول بلندپايه وزارت امور خارجه تركيه گفت كه آنكارا براي استقرار موشك هاي پاتريوت در مرزبا سوريه بزودي درخواست رسمي به سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو)ارايه خواهد داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم  اين مقام ترك  كه نامش را فاش نكرد در گفتگو با خبرگزاري رويترز افزود: تركيه با تهديد موشكي احتمالي سوريه روبرو است و حق دارد كه براي پاسخ اقدام هاي پيشگرانه اي اتخاذ كند.
وي با اشاره به اينكه مستقر كردن اين موشك ها اقدامي عادي براساس بخشنامه هاي داخلي ناتو است افزود: اين امر در جريان جنگ دوم خليج فارس از طريق استقرار موشك هاي ناتو در تركيه انجام شد.
درهمين حال، يك سخنگوي سازمان ناتو در بروكسل اين موضوع را كه درخواستي از طرف تركيه در اين زمينه دريافت شده ، رد كرد و گفت: ناتو درخواستي در اين زمينه دريافت نكرده ؛ اما هم پيمانان هرگونه درخواست را مورد بررسي خواهند كرد.
در همين حال، احمد داود اغلو وزير خارجه تركيه در جريان ديدار از بروكسل به خبرنگاران گفت: طبيعي است كه كشورش اقدام هاي دفاعي براي مقابله با هرگونه خطر احتمالي از جانب سوريه را بحث و بررسي كند.
سلجوق اونال سخنگوي اوغلو نيز درسخناني گفت: مذاكرات با ناتو براي استقرار موشك هاي پاتريوت در چارچوب طرح اضطراري درباره وضعيت امنيتي تركيه و اراضي كشورهاي ناتو در جريان است.
از سوي ديگر، ويكتوريا نولاند سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز گفت: واشنگتن از چند ماه پيش در مذاكرات با آنكارا و ناتو درباره بررسي ابزارهاي حمايت دفاعي كه ممكن است تركيه خواستار آن شود، مشاركت دارد.
وي در جمع خبرنگاران گفت: ما درخواست رسمي از ناتو نداريم؛ اما در گذشته سيستم دفاعي تركيه را با موشك هاي پاتريوت تقويت كرديم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها