بعیدی نژاد: نیکی هیلی وداع تلخی با سازمان ملل داشت

بعیدی نژاد: نیکی هیلی وداع تلخی با سازمان ملل داشت
جمعه 16 آذر 1397 - 13:44

سفیر ایران در لندن با اشاره به مخالفت سازمان ملل با قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره حماس عنوان کرد: نیکی هیلی وداع تلخی با سازمان ملل داشت.

العالم - ایران / سیاسی

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه توئیترش نوشت: «سازمان ملل متحد با مخالفت با قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای محکومیت حماس برای حملات موشکی به اسرائیل، شکست سختی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد.»

وی افزود: «نیکی هیلی که گفته بود موقع انتصاب هیچ چیز از سازمان ملل نمیدانست و هدفش را دفاع از اسرائیل اعلام کرده بود، وداع تلخی با سازمان ملل داشت.»

به گزارش فارس، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا هفته گذشته پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد که با محکوم کردن مقاومت مردم فلسطین و متهم کردن حماس به تروریسم، به دنبال تشدید فشار بر فلسطینی‌ها بود.

وی در روزهای اخیر بارها جامعه بین‌الملل را به دو بخش حامی تروریسم و مخالف تروریسم تقسیم کرده و گفته بود کسانی که از این قطعنامه حمایت نکنند، نشان می‌دهند که «حامی تروریسم» هستند.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا پنجشنبه به رأی گذاشته شد که حاصل آن ۸۷ رأی مثبت، ۵۷ رأی منفی و ۳۳ رأی ممتنع بود. از آنجا که برای تصویب قطعنامه به دو سوم آرا نیاز بود، این قطعنامه رد شد و آمریکا و رژیم صهیونیستی در تصویب آن ناکام ماندند.

پربیننده ترین خبرها