حمله اشغالگران به تشييع كنندگان پيكر شهيد فلسطيني

حمله اشغالگران به تشييع كنندگان پيكر شهيد فلسطيني
چهارشنبه 1 آذر 1391 - 10:49

دهها فلسطيني در درگيري با نيروهاي اشغالگر اسرائيلي در كرانه باختري هنگام تشييع جنازه دو شهيد زخمي شدند.

اين دو فلسطيني به ضرب گلوله نيروهاي اشغالگر در شهر الخليل و روستاي نبي صالح نزديك رام الله به شهادت رسيدند. 

اين درحالي است كه شهرهاي كرانه باختري صحنه تظاهرات مستمر براي محكوم كردن تجاوزات رژيم صهيونيستي عليه غزه است. 
فلسطيني ها در شهر الخليل پيكر شهيد حمدي الفلاح را كه به دست نظاميان اشغالگر بين رام الله و روستاي نبي صالح ترور شد، تشييع كردند اما مراسم تشييع پيكر شهيد رشدي التميمي به درگيري ميان نظاميان اشغالگر و جوانان فلسطيني منتهي شد. 
يك شهروند فلسطيني به خبرنگار شبكه العالم گفت: شهيد رشدي به منظور نجات يك پسربچه اقدام كرد اما ارتش اشغالگر او را هدف قرار داد و حتي بعد از شهادت به حملات و تيراندازي به او ادامه داد. 
در تظاهرات فلسطينيان در شهرهاي مختلف فلسطيني ديگر نشاني از اختلافات سياسي وجود ندارد و همگي يكصدا بر مقاومت تاكيد مي كنند و در باره نوع رويارويي با اين رژيم نيز اختلافي ندارند.
رمزي رباح عضو دفتر سياسي جبهه دموكراتيك فلسطين در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: وحدت در درگيري و رويارويي و وحدت مردمي در مقابله با اشغالگري بايد زمينه ساز وحدت سياسي و ديدارهاي ملي گسترده اي كه ابومازن به آن فراخوانده است، شود.  
در شعارهايي كه فلسطينيان تظاهر كننده در رام الله و شهرهاي كرانه باختري سر دادند، بر ادامه مقابله با دشمن، كنار گذاشتن سازش، رد عقب نشيني با شرطهاي اشغالگران و تحميل شرطها به اشغالگران تاكيد شد. 
عباس زكي عضو كميته مركزي جنبش فتح تصريح كرد با وجود فاجعه و خسارت هايي كه به فلسطيني ها وارد شده است، مسئله فلسطين با مقاومت احيا شد بنابراين زمان آن رسيده است كه رژيم صهيونيستي را با استفاده از زور و توان نظامي مقاومت وادار به عقب نشيني كنيم. 
28/س22:54

پربیننده ترین خبرها