افزایش شمار نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری الجزائر

افزایش شمار نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری الجزائر
سه شنبه 16 مهر 1398 - 22:39

شمار نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری الجزائر به 133 نفر افزایش یافت این در حالی است که پیش از این رقابت فقط میان علی بن فلیس نخست وزیر اسبق و عبدالمجید تبون رئیس جمهوری اسبق بود.

العالم آفریقا

"علی ذراع " مسئول مطبوعاتی کمیسیون مستقل انتخابات، از افزایش شمار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که قرار است 12 دسامبر برگزار شود، به 133 نفر خبر داد.

گفتنی است اعلام نامزدی افراد تا 25 اکتبر به ویژه برای کسانی که هنوز وضعیت خود را قطعی نکرده اند مانند عبدالعزیز بلخادم دبیر کل سابق حزب جبهه آزادیبخش الجزائر و نخست وزیر اسبق مجاز است.
شایان ذکر است؛ گروهی از شخصیت های سیاسی برای قانع کردن وی جهت نامزد شدن به منزل او رفتند اما وی هنوز نیز وضعیت خود را مشخص نکرده و آن را به چند روز آتی موکول کرده است.

بلخادم دارای مناصب مختلفی از جمله دبیر کلی جبهه آزادی بخش ملی و بسیاری از مناصب رسمی مانند نخست وزیر و وزیر امورخارجه و وزیر مشاور عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری پیشین بوده است .وی یکی از برجسته ترین حامیان بوتفیلقه در سال 1999 ، 2004 و 2009 بود اما در آخرین انتخابات ریاست جمهوری یعنی سال 2014 حمایت خود را از او قطع کرد.

عبدالعزیز بلخادم اما درپاسخ به سوالی درباره نامزدی خود در انتخابات، نه آن را تکذیب و نه تایید کرد.

گفتنی است شماری از شخصیت های معروف از جمله روسای احزاب سیاسی، از جمله عبدالمجید تبون نخست وزیر سابق، علی بن فلیس رئیس حزب طلائع الحریات و عبدالعزیز بلعید رئیس جبهه المستقبل و رئیس جنبش البنا ( حزب اسلامی) و عبدالقادر بن قرینه دبیر کل جمعیت ملی دموکراتیک، عزالدین میهوبی و سلیمان بخلیلی خبرنگار و بلقاسم ساحلی دبیرکل ائتلاف ملی جمهوری خواه و عبدالرحمان عرعار رئیس انجمن مدنی تغییر از اعلام نامزدی خود انصراف داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها