کاهش یک‌هفته‌ای خشونت‌ها در افغانستان آغاز شد

کاهش یک‌هفته‌ای خشونت‌ها در افغانستان آغاز شد
شنبه 3 اسفند 1398 - 11:06

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد از بامداد سوم اسفند ماه کاهش خشونت‌ها میان نیروهای دولتی و حامیانشان، و شبه‌نظامیان طالبان، به مدت یک هفته، آغاز شده‌است.

العالم - جهان اسلام

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، در صورتی که توافق‌های صورت‌گرفته برای کاستن از خشونت‌ها میان طالبان و ایالات متحده برای یک هفته، تداوم یابد، احتمالا می‌تواند به گام مهمی در روند آتش‌بس سراسری و خروج نیروهای آمریکایی یا بخشی از آن‌ها، تبدیل شود.

مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز پنج‌شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشته بود «پس از چندین دهه بحران، ما برای کاهش چشم‌گیر خشونت‌ها در سراسر افغانستان، به توافقی با طالبان دست یافتیم».

وزیر خارجه ایالات متحده افزوده «این گامی مهم در مسیر طولانی برای دستیابی به صلح است و من از همه افغان‌ها می‌خواهم از فرصت پیش آمده کمال بهره را ببرند».

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان، گفته بود کابل «برای تقویت روند صلح آمادگی کامل دارد. یک هفته را که طالبان به نام "هفته کاهش خشونت" نام‌گذاری کرده‌اند، ما از طرف خود برا تقویت آن آمادگی کامل داریم تا صاحب آتش‌بس دائمی شویم و در افغانستان صلح پایدار برقرار شود».

شورای امنیت ملی افغانستان تاکید کرده، نیروهای امنیتی آن کشور در حالت آماده‌باش قرار خواهند داشت، اما در این یک هفته دست به عملیات تهاجمی علیه شبه‌نظامیان طالب نخواهند زد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، نیز گفته «بر اساس توافق پس از امضاء توافقنامه "مذاکرات بین‌الافغانی" آغاز می‌شود و برای اعتماد‌سازی زندانیان هم آزاد می‌شوند».

پربیننده ترین خبرها