مخالفت حوثی های یمن با طرح عربستان

مخالفت حوثی های یمن با طرح عربستان
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 05:32

صعده (العالم) - گروه حوثي ضمن مخالفت با طرح هاي مختلف طرف هاي منطقه اي وبين المللي به ويژه عربستان سعودي براي حل بحران يمن ، تاکيد کرد اين طرح ها تامين کننده منافع مردم يمن نيست وبالعکس در جهت تامين خواسته ها ومنافع آمريکا و رژيم صهيونيستي درمنطقه است.

 " محمد عبد السلام " سخنگوی گروه حوثی روز دوشنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم ، گفت : طرح های جاری به جای اینکه تحقق بخش خواسته ها و حقوق ملت یمن باشد ، درجهت تحقق خواسته های کسانی است که دریمن به دنبال منافع خود هستند.

 

 وی با بیان این که خواسته های مردم یمن مشخص و آشکار است و نیاز به گفتگو ندارد؛ اظهار داشت: مردم یمن خواستار سرنگونی رژیم بحرین و کناره گیری همه مفسدان و جنایتکاران این رژیم هستند و هرطرحی که دراین چارچوب قرار نداشته باشد ، مردود است.

 

 عبد السلام با تاکید براین که مردم یمن کناره گیری رژیم علی عبدالله صالح را خواستار هستند؛ افزود: یمن اکنون نیاز به هیچ طرح خارجی ندارد زیرا مردم می خواهند که رژیم حاکم از قدرت کنار برود تا خودشان سرنوشت خویش را تعیین کنند.

 

 وی اظهار داشت: هدف از طرح هایی که به اصطلاح برای حل بحران یمن ارایه می شود ، ابقای علی عبدالله صالح درقدرت است و ارایه کنندگان چنین طرح هایی با این اقدام ، می خواهند که انقلاب مردم را دور بزنند و اجازه ندهند که صالح محاکمه شود.

 

 سخنگوی حوثی ها با تاکید براین که شورای همکاری خلیج فارس به عمق درد و رنج مردم یمن توجهی ندارد؛ افزود طرح این شورا فقط درباره چگونگی کناره گیری عبدالله صالح از قدرت و انتقال اختیارات وی است و هیچ تضمینی درباره تعقیب و محاکمه وی و دیگر جنایتکاران و قاتلان مردم این کشور نمی دهد و درنتیجه چنین طرحی نمی تواند موفق باشد.

 

 عبدالسلام همه طرف هایی را که به بهانه میانجی گری برای حل بحران یمن وارد عرصه شده اند؛ متهم کرد که برخلاف ادعایشان ، خواهان حفظ امنیت و تمامیت اراضی این کشور نیستند.

 

 وی گفت: آنها در کشتار مردم یمن دست داشته اند و با حمایت مالی و تجهیزاتی از رژیم حاکم یمن و دخالت درامور داخلی این کشور، وضعیت سختی را بر مردم تحمیل کرده اند و با جلوگیری از رشد اقتصادی کشور اجازه ندادند که یمن به خودکفایی برسد.

 

 سخنگوی حوثی ها خاطرنشان کرد: طرف هایی که طرح هایی را برای حل بحران یمن ارایه می کنند درصدد هستند به گونه ای عمل کنند که در مرحله بعد ازکناره گیری صالح ، خواسته ها و منافعشان تضمین شود.

 

 وی اظهار داشت: این طرح ها درخارج طراحی و تهیه می شود ، زیرا مردم یمن در داخل کشور با برگزاری تظاهرات و اعتراض نشان می دهند که خواهان گفتگو با رژیم حاکم نیستند و سرنگونی رژیم را می خواهند.

 

 عبد السلام با بیان اینکه آمریکا پرونده انقلاب یمن را به علت اینکه عربستان روابط و نفوذ گسترده در یمن داشت ، به ریاض واگذار کرده است؛ خاطرنشان کرد: طرح سعودی در یمن به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

پربیننده ترین خبرها