طوفان شدید ۴۵ هزار خانوار را در انگلیس در خاموشی فرو برد/ کشته شدن 2 نفر، کنده شدن سقف خانه ها و سقوط درختان

طوفان شدید ۴۵ هزار خانوار را در انگلیس در خاموشی فرو برد/ کشته شدن 2 نفر، کنده شدن سقف خانه ها و سقوط درختان
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 20:10

وزش پی در پی و طوفان های مالیک و کوریه در شمال انگلیس و اسکاتلند، موجب ریشه کن شدن و سقوط تنه درختان، کنده شدن سقف خانه ها، آسیب رسیدن به خطوط انتقال نیرو و قطع برق بیش از ۴۵ هزار خانه در انگلیس و خشم ساکنان این نقاط شده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری پرس اسوسیشن؛ ۴۰ هزار خانه از ۴۵ هزار خانه ای که برق آنها قطع شده است، در شمال اسکاتلند واقع شده است.

یک پسربچه ۹ ساله و یک زن سالمند ۶۰ ساله نیز بر اثر سقوط تنه درختان، جان خود را از دست داده اند.

طوفان و سیل در برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز زیان هایی وارد کرده است.

کولاک و سرمای شدید روز شنبه به وقت محلی، مناطق شمال شرقی آمریکا را درنوردید و بارش بی وقفه برف و سیل شدید در مناطق ساحلی، باعث قطعی گسترده برق در برخی مناطق این کشور شد. بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، در ماساچوست بیش از ۱۱۳ هزار خانه و مرکز تجاری با قطعی برق مواجه شدند.

مقامات آمریکا برای مقابله با کولاک، برف، قطعی احتمالی برق و طوفان برف آماده می شوند و در برخی ایالت ها، گارد ملی آمریکا به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش ایرنا، طوفان و سرمای شدید بخش هایی از ۱۰ ایالت از جمله فیلادلفیا، نیویورک و بوستون را درنوردیده و تا ظهر روز شنبه لانگ آیلند واقع در سواحل نیوجرسی بیش از ۴۵ سانتیمتر برف باریده است.

طبق پیش بینی ها این طوفان صبح یکشنبه وارد کانادا خواهد شد که در استان های این کشور نیز هشدار سرما و بارش برف شدید صادر شده است.

سازمان هواشناسی آمریکا هشدار داده که شرایط جوی در شمال شرق بدتر خواهد شد و سپس با سرمای شدیدی همراه خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها