مسوول فلسطینی: حتی در توزیع منابع آب هم گرفتار تبعیض نژادی از سوی صهیونیست ها هستیم

جمعه 31 فروردين 1403 - 11:46

یک کارشناس سیاسی فلسطینی گفت: ملت فلسطین دولتی با حق حاکمیت کامل می خواهد که بتواند بر مرزها و منابع ثروت خود حکمرانی کند.

العالم - فلسطین

فواد بکر مسوول بخش حقوقی جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مهمتر از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین پایان یافتن اشغالگری و تبعیض علیه مردم فلسطین است که حتی در توزیع منابع آب هم گرفتار تبعیض هستند.

فواد بکر با اشاره به طرح موضوع به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین تاکید کرد از نظر جبهه دموکراتیک این اقدام به لحاظ شکلی یک گام رو به جلوست اما به لحاظ محتوایی چیزی ندارد.

به گفته وی مهمترین خواست ملت فلسطین تشکیل کشوری است که فرودگاه و ارتش و بنادر مستقل و حکمرانی واقعی داشته باشد و بتواند بر منابع و ثروتهای طبیعی موجود در منطقه «ج» که فعلا در تصرف اشغالگران است تسلط یابد.

این کارشناس فلسطین در پایان تاکید کرد: ما دنبال دولتی نیستیم که حتی اختیار منابع آبی اش را نداشته باشد. اکنون ۸۰ درصد منابع آبی در کرانه غربی در اختیار شهرک نشینهای صهیونیست است و فقط 20 درصد به کل فلسطینیها تعلق دارد و در واقع یک تبعیض نژادی در خصوص توزیع آب صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها