همبستگی شیعیان و اهل تسنن کرکوک در محرم + فیلم

دوشنبه 5 آبان 1393 - 14:55

ساکنان استان کرکوک در شمال عراق با وجود نابسامانی اوضاع امنیتی دراین استان و تهدیدهای گروه تروریستی داعش، مراسم ایام محرم را مانند سالهای گذشته آغاز کردند.

خبرنگار شبکه العالم از کرکوک گزارش داد، پرچم های امام حسین علیه السلام در خیابان ها و مناطق مختلف شهر کرکوک، تروریست های وابسته به گروه داعش را به چالش می کشد.

شيخ " علی البياتی " امام جماعت و خطیب حسینیه اهل البیت (ع) در کرکوک در حاشیه مراسم تعویض پرچم های امام حسین (ع) به خبرنگار شبکه العالم گفت: کرکوک که عراق کوچک به شمار می رود، پیرو راه امام حسین (ع) است.

شرکت کنندگان دراین مراسم تاکید دارند که امام حسین (ع) نماینده طایفه یا مذهب خاصی نیست، بلکه نماد آزادی و کرامت انسانی نزد همه مذاهب و ادیان و طوایف است.

آنان همچنین تاکید کردند که به راه امام حسین (ع) ادامه می دهند و عزم جدی برای مبارزه با تروریسم دارند.

" حسن توران " نماینده ترکمن اهل تسنن در مجلس نمایندگان عراق هم طی سخنانی درجمع عزاداران حسینی گفت: امام حسين عليه السلام امام همه است و اهل تسنن و جماعت چون سال های گذشته در مراسم تعویض پرچم شرکت کردند و ان شاء الله در سال آینده نیز دراین مراسم شرکت خواهند کرد.

" احمد كهيه " مسؤول کاروان های کرکوک در گفتگو با خبرنگار العالم، گفت همه اقدامات لازم از جمله هماهنگی با همه سرویس های امنیتی در استان کرکوک را درباره چگونگی خارج شدن هیات ها و حمایت از مومنان عزادار انجام داده ایم.

در شهر کرکوک در شمال عراق اقشار مختلف مردم عراق اعم از عرب ، ترکمن و کردها و نژادها و مذاهب مختلف سکونت دارند اما پرچم های حسینی در همه مناطق بدون تبعیض توزیع شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها