بحرين: جنگ تحميلي واشغال كويت، تقصير ايران بود!

بحرين: جنگ تحميلي واشغال كويت، تقصير ايران بود!
دوشنبه 4 دی 1391 - 17:25

وزير خارجه بحرين، جمهوري اسلامي ايران را مسئول جنگ تحميلي عراق عليه ايران، اشغال كويت و همه ناآرامي هاي منطقه دانست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "خالد بن احمد آل خليفه" در مصاحبه با روزنامه سعودي "اليوم" در ادعایی شگفت آور، با مقصر دانستن جمهوري اسلامي ايران در همه بحران هاي منطقه، اظهار داشت: "همه مشكلات از جمله جنگ ايران و عراق، اشغال كويت، ناآرامي هاي لبنان و يمن و تروريسم و وضعيت كنوني منطقه، از سال 1357 آغاز شد".
وزير خارجه بحرين كه گویی دخالت مستقیم استعمارگران در جداسازی بحرین از سرزمین اصلی را از یاد برده و اینک كشورش ميزبان ناوگان پنجم نيروي دريايي ارتش آمريكا است، با تمجيد از شاه معدوم و رژيم سرسپرده او - كه مهرۀ اصلی آمريكا در منطقه به شمار مي آمد - تصریح کرد: "وي ارتشي را تأسيس كرد كه از آن به عنوان ژاندارم خليج [فارس] ياد مي شد .. او به بحرين چشم طمع داشت .. اما دريافت كه ملت بحرين نمي خواهد تحت سلطه كشور وي باشند".
خالد بن احمد، ادامه داد: "شاه، بحرين را به رسميت شناخت و نمايشگاه تجاري و كشاورزي بزرگي را در بحرين تأسيس كرد. همچنين اردشير زاهدي وزير امور خارجه شاه با سفر به بحرين به همراه مرحوم شيخ عيسي پادشاه سابق بحرين، آن نمايشگاه را افتتاح و شيخ عيسي را به ايران دعوت كرد و او در سفر به تهران با استقبال گرمي مواجه شد" .
وزيرخارجه بحرين در ادامه اظهارات بی سابقۀ خود كه بيانگر نارضايتي وی از سرنگوني رژيم سرسپرده شاه، پیروزی انقلاب مردم ايران و تأسيس جمهوري اسلامي است، تأكيد كرد: "وي (شاه) هرگز ما را تهديد نكرد. روابط او با ملك فيصل واضح و مبتني بر احترام متقابل بود .. با وجود برخي انتقادات، مي توان گفت كه ايران در دوره شاه كشوري قابل اعتماد بود. اما همه مشكلات از جمله جنگ ايران و عراق، اشغال كويت، ناآرامي هاي لبنان، يمن، تروريسم، و وضعيت كنوني، از سال 1979" (پيروزي انقلاب اسلامي) آغاز شد.
وزير امورخارجه بحرين با اشاره به حمايت آمريكا و اروپا از طرح تبدیل شوراي همكاري به "اتحاديه"، گفت، آمريكا و اروپا از طرح ايجاد "اتحاديه" در منطقه حمايت مي كنند؛ به صورتي كه همكاري هاي مشتركي با آنها در اين زمينه به وجود آید.
خالد بن احمد اظهار داشت: اقدامات دفاعي امنيتي "شوراي همكاري خليج (فارس)" به زودي آغاز خواهد شد و اين اقدامات كاملا دفاعي است و هيچ گونه رفتار تهاجمي در دستور كار قرار ندارد.
وي در ادامه مدعی شد: قبل از استقرار هر هواپيماي بيگانه در منطقه، تفاهم هايي مبني بر اعلام دفاعي بودن مأموريت آنها انجام مي گيرد و ما هيچ نيت تجاوزكارانه ای عليه ديگر کشورها، به ويژه جمهوري اسلامي ايران نداريم.
نشست سران شوراي همكاري خليج فارس امروز در منامه آغاز مي شود.
بحرين از 14 فوريه سال 2011 شاهد خيزش مسالمت آميز مردم بحرين است. رژيم آل خليفه به دليل ناتواني  در برابر مردم، از نيروهاي موسوم به "سپر جزيره" كمك گرفت، و عربستان در همين راستا بيش از هزار نيروي نظامي خود را براي سركوب و به خاك و خون كشيدن مردم بحرين به اين كشور اعزام كرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها